knife_life

Відключення спіралей печі при відкриванні дверцят

27 сообщений в этой теме

Доброго всім дня.

 

Порадьте, будь ласка, якийсь зручний, недорогий і не дуже складний варіант вирішення задачі: потрібно відключати подачу струму на нагрівальні спіралі в термопечі, при відкриванні дверцят (бо стрьомно зачепити спіраль заготовкою).

Потужність печі <= 1.5 КВт.

Тривіальний спосіб - поставити на корпусі печі тумблер, ампер на 16, (десь поруч із механізмом закривання відкривання, який ще не спроектовано :-) ), і розмикати один провід 220, вручну. Недолік - боюсь забути в запарці або вимкнути, або увімкнути.

Хотілось би щось автоматичне, схоже на кінцевий вимикач, але навпаки - нормально розімкнутий, щоб якийсь елемент дверцят тиснув на нього, якщо дверцята закриті, і на спіраль подавався струм.

 

З такими речами не стикався, тому те, що нагуглив, оцінити не можу.

Можливо, хтось порадить, що вибрати?

Або, можливо, є ще якісь варіанти вирішення задачі?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я б робив максимально безпечно по напрузі. Через пускач з робочою обмоткою на низьку напругу, + блок живлення на цю напругу, + кінцевик

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

твердотільне реле 12 в  ,кінцевик

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
25 минут назад, Sebra сказал:

Я б робив максимально безпечно по напрузі. Через пускач з робочою обмоткою на низьку напругу, + блок живлення на цю напругу, + кінцевик

Принципово ідею зрозумів, але могли б ви навести приклад підходящого пускача? Він розмикатиме один чи два проводи?

 

18 минут назад, kosmos сказал:

твердотільне реле 12 в  ,кінцевик

А така схема дозволить розмикати один чи два проводи? У мене є твердотільне реле, для управління самою спіраллю, і воно явно розмикає один провід. Бувають на два?

 

І по кінцевику питання - я в них не розбираюсь, ніколи в житті не тримав у руках. Чи існують такі моделі (і як їх гуглити), до яких підвів 220В, один або два проводи, кнопка натиснулась - увімкнувся, кнопка відпустилась - вимкнувся?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Для вашої мети твердотільне  реле однозначно не підходить. Має бути розрив кола нагрівача - бажано всі дроти до нагрівача відключати поки є небезпека торкатись нагрівачів.

Має бути алгоритм - відкрив піч - все вимкнулось - поки не натиснути клавішу старт знову - не вмикається..

Ви нічого не сказали про саму піч - її керування, регулювання температури, конструкцію.

Фото не завадило б.

 

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну тупа таких, ищите "выключатель концевой", там как хотите: твердотел (фазу размыкаете, земля сидит), контактор и т.д.

3.jpg

1.jpg

2.jpg

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Як найпростіший варіант я бачу звичайний автомат живлення із додатковим вимикаючим блоком - подав на нього сигнал - він вимикається і чекає щоб ви його включили.

 

https://shop220.com.ua/products/nezavisimyi-rastsepitel-dlya-avtomaticheskikh-vykliuchatelei-zp-asa-230-moeller-eaton

 

там внизу є схема як його задіяти

від якогось кінцевика на дверях або збоку - щоб спрацьовував при відкритті.

Тільки дивіться щоб його тепло пічки не гріло - щоб не сплавився.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

    Вот почему все сразу начинают усложнять конструкцию., пускатели, 12 вольт, все можно сделать гораздо проще. Шток,тяга или рычаг на которые будет воздействовать  дверца печи и через них усилие  будет передаваться на контактную группу, которая может находится в любом месте внутри корпуса печи  и даже сами быть без корпуса.

    @knife_life  контакты должны быть на ток  16 ампер или больше,, а варинтов их самих много, хоть те же одинарные  совдеповские кнопки Пуск, Стоп, спарить два контакта, там на  один контакт ток 10 А. Все зависит от полета фантазии.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
23 минуты назад, kratmel сказал:

Ви нічого не сказали про саму піч - її керування, регулювання температури, конструкцію.

Фото не завадило б.

Пічка самопальна, ще не зібрана в корпус та не закінчена комутація електричної частини, тому мене особливо ніщо не стримує (крім бюджету та нестачі знань).

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 минут назад, Иванович сказал:

Шток,тяга или рычаг на которые будет воздействовать  дверца печи и через них усилие  будет передаваться на контактную группу [...] хоть те же одинарные  совдеповские кнопки Пуск, Стоп, спарить два контакта, там на  один контакт ток 10 А.

 

Виглядає привабливо, але в мене не вистачає фантазії вигадати, що б використати в якості контактної групи. Кнопки пуск\стоп, ніби, зберігають стан після зняття навантаження. Тобто, натиснув - вона увімкнулась, відпустив - залишається увімкненою. А мені б треба, щоб відпустив - вимкнулась. Ніколи не стикався з такою задачею, тому розгублений :-).

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Контактор він же пускач має обмотку, при подачі на обмотку робочої напруги, контактор перемикає свої контактні групи в протилежний стан. Також він зазвичай має пімпочку, яка  зв'язана механічно із контакною групою, її можна натиснути, і перемкнути контакти вручну. Ось на цю пімпочку і можна зробити "ричаг-пімпочконатискач", який буде пов'язаний із дверцятами. Запитайте пускач із спаленою обмоткою.

 

Або можу накидати схему, як зробити із цілим пускачем та кінцевиком , доречі кінцевик не обов'язково має бути дуже потужним та дорогим, як вище наводили приклад, йому ж не спіраль комутувати, а всього лише обмотку пускача.

Изменено пользователем Sebra
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Еще для коммутации пускателя  можно использовать геркон, есть на 220 вольт и ток 1 ампер ( были такие в схемах устройствах тепловой защиты  электромоторов, при перегреве обмоток отключали магнитный пускатель) Магнитик на шток, рядом геркон, проще некуда.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, knife_life сказал:

Пічка самопальна, ще не зібрана в корпус та не закінчена комутація електричної частини, тому мене особливо ніщо не стримує (крім бюджету та нестачі знань).

Якщо бюджет 200 грн влаштує то  на швидку руку можна зварганить таку штуку 

компоненти 

1 Реле ssr-25da

2 Зарядний пристрій від будьякого мобільного чи чогось іншого з постійним струмом і напругою від 5 до 24 вольт.

3 Нормально відкритий геркон 

4 Магніт.

Принцип роботи простий магніт на дверьках (геркон на пічці). Коли дверьки закриті  магнійт закриває геркон. той замикає низьковольтову цепочку. і вмикає реле.       

Цінна питання 200грн.

Єдиним недоліком може бути температура . Але якщо все це змонтувати поверх пічки все буде гуд!   

Також бажанно розмикать фазу. (А  в ідеалі управлять контактором який би розмикав і "фазу і ноль" )

 

444.jpg

Изменено пользователем torri
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дуже всім дякую за поради. Особливо приємно, що більшість із цих порад я навіть зрозумів :-) :-).

Сильно хочеться розмикати обидва дроти.

А якщо я візьму два кінцевика, такого типу, як на фото (ВП15Е21А221), і кожен з них буде розмикати свій провід?

Судячи по маркуванню і мануалу, там два контакти, один - нормально замкнений, другий - нормально розімкнений, він розрахований до 10 А, у мене не більше 7-8А.

Бентежить, що цей варіант виглядає простим, недорогим (60-80 грн за кінцевик), і навіть розмикає обидва проводи, чого мені й хотілось би.

В чому підвох? 10А - мало?

670840402_1_1000x700_kontsevik-putevoy-v

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Никаких подвохов. 10А вполне хватит. Единственно - не допускать нагрева концевиков и проводов к ним. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Додам трошки нюансів щодо пічки...

Кінцевик це добре, але якщо він буде комутувати (читаємо включати) нагрівач - то його контакти навіть на 10А - скоро стануть непридатними. 

 

Чому питав про піч - потужність нагріву яка - напруга живлення яка - відповідно маємо струм контактів.

Для печі або просто "автомат" або магнітний пускач + "автомат" на відповідний струм, 

 

Тут згадали про Реле ssr-25da або подібне - для вашої мети - непідходить - немає повного розриву кола (я казав вище - треба розривати всі провідники до нагрівача). Інакше існує імовірність "потрапити під напругу".  Це не жарти.

 

Щодо геркона і пічки - магніт при нагріві розмагнічується - і все перестане працювати. Хіба що магніт і геркон відсунути з гарячої зони подалі.

 

Вище виклав ідею з розмикачем - достатньо одного кінцевика + розмикач + "автомат" на потрібний струм.

Другий варіант - "автомат"+ класичний пускач + кнопки пуск і стоп + кінцевик в коло пускача щоб розмикати при відкритих дверях.

 

 

 

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
7 часов назад, kratmel сказал:

Кінцевик це добре, але якщо він буде комутувати (читаємо включати) нагрівач - то його контакти навіть на 10А - скоро стануть непридатними. 

 

Печально якось. Я орієнтувався на мануал до ВП15Е21А221, там заявлено півтора мільйона спрацювань. Сподівався, що при моїх 7-8А вистачить хоча б на пару тисяч (це не менше 100 циклів гартування\відпуску, я стільки за все життя певно не зроблю :-) ).

 

Схему з пускачем я поки що не можу зрозуміти повністю.

От з реле - все ясно, я рівно таке ж уже зробив для управління спіраллю.

А з пускачем розумію тільки частину схеми. Геркон і магнітик - ясно.

 

А далі мутно - є пускач, на його робочу обмотку подається низька напруга, що комутується герконом\мікриком. Після подачі напруги - пускач вмикає струм (220 В) на тих контактах, куди підключена спіраль, так?

А після зняття напруги з робочої обмотки пускача (розімкнули мікрик, або відвели магніт від геркона) - пускач вимкнеться? І він розімкне обидва проводи 220? Якщо так, то мені залишилось зрозуміти, який саме недорогий пускач підходить для даної задачі?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 минут назад, knife_life сказал:

Схему з пускачем я поки що не можу зрозуміти повністю.

От з реле - все ясно, я рівно таке ж уже зробив для управління спіраллю.

 

Не понятна эта  фраза, что именно уже сделано, чтобы не вводить всех в заблуждение при даче советов.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Маю на увазі, що для регулювання температури зробив типову схему, частиною якої є таке ж твердотільне реле (SSR), як на схемі @torri. Тобто, терморегулятор, за показниками термопари типу К, вмикає\вимикає спіраль через управління твердотільним реле. Схема працює, тому варіант torri мені зрозумілий.

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пускач - це фактично реле (механічне, а не твердотіле), принцип однаковий, допоки на обмотці присутня напруга він тримає положення #2, зникла напруга -вертає в положення #1

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Твердотелое реле у  вас размыкает только один провод, а если заменить его на магнитный пускатель , он будет коммутировать два провода питания спирали и обеспечит 100%-ю гальваническую развязку от сети, и последовательно в цепь управления катушки поставить включатель или геркон, то получите то, что  хотите.

Все должно быть просто, соответственно дешево и надежно.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
15 минут назад, Sebra сказал:

Пускач - це фактично реле (механічне, а не твердотіле), принцип однаковий, допоки на обмотці присутня напруга він тримає положення #2, зникла напруга -вертає в положення #1

 

Дякую. А як знайти (як це правильно називається) пускачі, котрі розмикають одразу два контакти, і є нормально-розімкненими?

 

28 минут назад, Иванович сказал:

Твердотелое реле у  вас размыкает только один провод

Так, лише один. Але можна взяти два реле :-). Струм управління низький, у того ж Fotek це від 3 до 30 вольт, значить, для живлення можна взяти дешевий малопотужний блок (50-70 грн), і дешевий радянський мікрик. Ну, а мінус - вартість другого реле. Зате плюсом те, що я розібрався вже в такій схемі :-).

 

31 минуту назад, Иванович сказал:

заменить его на магнитный пускатель , он будет коммутировать два провода питания спирали

Перепрошую, але я правда погано розбираюсь в електриці, і ніколи не працював з пускачами.

Тому дуже прошу показати мені модель пускача, підходящого для даної задачі, або критерії пошуку.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Назначение, устройство и работа магнитного пускателя.

https://sesaga.ru/naznachenie-ustrojstvo-i-rabota-magnitnogo-puskatelya.html

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И ещё раз объясняю, что магнитный пускатель обеспечивает гальваническую развязку от сети, а твердотельное реле, не внушает лично мне доверия в данном случае  использования, так как может выйти из строя семистор в нем и потенциал останется на спирали.

 Все разбирайтесь ушёл.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
9 минут назад, Иванович сказал:

магнитный пускатель обеспечивает гальваническую развязку от сети

Дякую, мені не з першого разу дійшло :-).

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас