nand1024

підкажіть новачку

39 повідомлень у цій темі

Підкажіть як правильно, як краще робити, я новачок в цій справі, проточував вал, спробував відрізати відрізним різцем, довжина заготовки була мала(близько 15мм при діаметрі ~6мм) тож задню бабку не прижимав до заготовки при зменшені діаметру до ~3мм вал вигнувшись "наіхав" на різец та зламав пластинку, припускаю також що можливо різець був трохи нижче центру обертання заготовки, в мене зараз немає що підкладати, підклав шмат макетної монтажної плати, по товщині наче підійшло, можливо +-0.5мм відхилення є. Тепер питання, якщо виставляти різець не дуже точно, то краще трохи вище центру брати чи нижче центру? чи прижимати заднею бабкою заготовку якщо точити відрізним різцем? Можна до кінця відрізати різцем чи краще дійти до 5-6мм а потім ножовкою? 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вірно думали, різець був нижче вісі обертання...

Якщо верстат ще має люфти то таке буде постійно, навіть при вірно виставленому різцю. Краще відломувати чи пилка.

Зазвичай відрізаний ставиться нижче вісі обертання, якщо ви не ріжете на зворотніх обертах.

Змінено користувачем Y.fowler.
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

1. Різцетримач і шпіндель верстату не повинні "хлюпати". 2. Для малих діаметрів, різець не має  бути широким, обовязково гострим і хоч трохи, але нижче центру. Різец вінен різати а не чавити. Деякі кітайські  відрізни пластини з радіусним заглибленням треба опускатище нижче інакще вони тільки чавять. Прі відрізанні бажено  завжди місце різа змащювати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Тема відрізання не розкрита.

1. Потрібно виставити різець якомога точніше по центру! Похибка +- 0,05 мм.Різець, що стоїть вище не дасть дорізати заготовку, бо впирається, в той же час зменшує вібрацію. Різець, що стоїть нижче при підході до центру буде "пірнати" під деталь та схильний до викришування.

2. Потрібно відрізати якомога ближче до патрону. Зазвичай в мене це 1-3 мм.

3. В разі важкої та довгої відрізуваної заготовки варто підтримати (не притискаючи) центром і не дорізати. Тут якщо заготовка важить 5 кг, то недорізати потрібно 10 мм, якщо менше, то підійти можна ближче.

4.В разі відрізання заготовок типу болтів потрібно притримувати відрізувану заготовку, аби вона не піднялась догори та не закусила різець, коли вже різець підходить до центру на 3-5 мм.

5. Багато факторів жорсткості верстату. Наприклад, такі верстати, як ИТ-1М вимагають різця невеликої ширини. Іграшкові взагалі пружинного, або зворотнього.

Зазвичай дорізаю всі вироби. Винятками може бути лише той випадок, коли вага відрізуваної деталі значна, або довжина велика що робить таку деталь непередбачуваною. 

Та й це ще лише вершина айсбергу!

Щодо прокладок.

Бляшанки з енергетиків, пива, і т. ін. 0,1 мм. Легко ріжуться ножицями.

Гелі для гоління, піни, балони для дезодорантів, спреї для взуття - 0,35 мм (алюмінієві). Можна різати ножицями. Спочатку безпечно проколоти!

Трансформаторна сталь - 0,5 мм. Ріжуться ножицями по металу. Можна натрапити на потрібну ширину.

Оцинкована жесть - 0,7 мм (зустріти можна як товстішу, так і тоншу). Без проблем нарізаються ножицями по металу.

Листовий метал та смуговий. Тут як повезе. 1 - 7  мм. Болгарка у поміч.

Далі державки різців. Болгаркінг непотрібних частин.

 

 

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 годин тому, Y.fowler. написав:

Вірно думали, різець був нижче вісі обертання.

Не обовязково. Можливо точив пластилін і заточка бажала кращого.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, 4post написав:

Далі державки різців. Болгаркінг непотрібних частин.

Забули додати ножовочні полотна по металу.

І набір прокладок індивідуально зберігати з кожним різцем. Виставили раз і при знятті на поличку завернули ці прокладки разом з різцем.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин тому, Виктор Смирнов написав:

1. Різцетримач і шпіндель верстату не повинні "хлюпати".

Руками наче не дригается якщо смикати, але перший раз коли вмикав і не підкладав нічого бо думав що раз різець комплектний то вже має потрібну висоту інколи якщо знімати по 0.075мм супорт трохи нахилявся, потім підклав пластинку склотекстоліту(те що під руками знайшлося), проточив плоскість сбоку валу, наче на центр попадає, перестало хлюпати, але коли відрізав, під кінець наїхало. Я коли суппорт налаштовував то почистив, змастив і затягнув гвинти на ластівковому хвості так щоб ход був плотний але при цьому не "затиралось" при переміщені по ходових гвинтах, можливо його треба більш плотно затягнути і не зважати на невеличкі  затирання притирання під час переміщення супорта?
Мабуть треба потренуватись на чомусь більш простому, скоро прийдуть капролонові циліндри, буду з них каркас для катушок на пушку Гауса робити і втулки для трапеціі на бінокль.

Змінено користувачем nand1024
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А який і чий бінокль? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Сергій Лавріненко написав:

А який і чий бінокль? 

то у мене хоббі є на зірки подивитися в бінокль, на звичайному фотоштативі не зручно, більш зручне рішення трапеція з противагами. Поки в мене sigeta 42x8 та arsenal 70x15 якість останього бажає бути кращого.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

На арсеналі колись практику проходив. Все що більше 12крат потребує монтіровки. Руки '' дрижать '' не тільки від бухла. Ви бачили у бінокль спутники Юпа? 

Можу підказати, де вам допоможуть. 

Не гарантія але на них придавлю.

Пишіть, свій 10на50 на фронт віддав. Жаль що він попав на білорусь. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nand1024 написав:

Руками наче не дригается якщо смикати

За звичай "хлюпання" відно на місцях з" єднаня різтримоча з малою провздожнею і так далі до самої станини коли на всьому цьому є мастило, його видавлюе. Для відрізкіі пластмас достатньо гострого різця іноді особливо заточеного.Що стасовно підкладок, хтось рекомендовал ставити не більше 3-х штук за раз але справжне задоволення  від роботи дають не дешеві різцетрвмачи типу "myltiflex" і інші касетні.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Сергій Лавріненко написав:

На арсеналі колись практику проходив. Все що більше 12крат потребує монтіровки. Руки '' дрижать '' не тільки від бухла. Ви бачили у бінокль спутники Юпа? 

Можу підказати, де вам допоможуть. 

Не гарантія але на них придавлю.

Пишіть, свій 10на50 на фронт віддав. Жаль що він попав на білорусь. 

Бачив супутники Юпітера і навіть кільце Сатурна інколи можна розпізнати, навіть в 42х8. В основному дивлюсь в sigeta 42х8 там оптика набагато якісніша, у всякому випадку зображення чітке і без спотворень, а якщо його ще добре зафіксувати, то видно набагато більше подробиць, арсенал хоч і має 70мм апертури показує гірше зображення. Зараз в селі живу, тут стільки усіляких туманостей та скупчень в звичайний бінокль 42х8 можна розгледіти, набагато більше ніж в Києві у 150мм дзеркальний телескоп, єдине що планети і там і там видно буде однаково. Наскільки зрозумів все що більше 50мм треба брати дороге, там мабуть важко робити якісно лінзи які більші за 50мм, були різні біноклі як правило до 50мм більша частина показує досить пристойне зображення, а якщо більше 50мм, то це треба гарно пошукати якісний прилад.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Виктор Смирнов написав:

малою провздожнею

Я так розумію це та частина супорта що рухається вздовж відносно заготовки, так там наче було трохи хлюпання але тоді коли різець був сильно нижче центру обертання. так коли смикаю, то люфтів не бачу та не відчуваю, різець підняв до рівня центра обертання хлюпати наче перестало. можу ще затягнути гвинти на ластівковому хвості але боюсь щоб не попсувалось нічого від надмірного тертя.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Перечитав тричi.Не побачив головного-який токарний???Може Дип 300,а може ТВ16.Дaлi-Який рiзець,та ширина рiжучой кромки.А так ,на такi досить загальнi питання,однозначной вiдповiдi не буде,а будуть лише балачки.Ну и дуже рекомендую,прочитати  лiтературу  по токарнiй справi,бажано,почати з основ.Повiрте,так буде краще.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, KOLIAN75 написав:

Перечитав тричi.Не побачив головного-який токарний???Може Дип 300,а може ТВ16.Дaлi-Який рiзець,та ширина рiжучой кромки.А так ,на такi досить загальнi питання,однозначной вiдповiдi не буде,а будуть лише балачки.Ну и дуже рекомендую,прочитати  лiтературу  по токарнiй справi,бажано,почати з основ.Повiрте,так буде краще.

9craft dbl2035. може знаєте просту книжку для новачка?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Основы токарного дела. Оглоблин кажется автор. Справочник молодого токаря, автора не помню. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nand1024 написав:

Підкажіть як правильно, як краще робити, я новачок в цій справі, проточував вал, спробував відрізати відрізним різцем, довжина заготовки була мала(близько 15мм при діаметрі ~6мм) тож задню бабку не прижимав до заготовки при зменшені діаметру до ~3мм вал вигнувшись "наіхав" на різец та зламав пластинку, припускаю також що можливо різець був трохи нижче центру обертання заготовки, в мене зараз немає що підкладати, підклав шмат макетної монтажної плати, по товщині наче підійшло, можливо +-0.5мм відхилення є. Тепер питання, якщо виставляти різець не дуже точно, то краще трохи вище центру брати чи нижче центру? чи прижимати заднею бабкою заготовку якщо точити відрізним різцем? Можна до кінця відрізати різцем чи краще дійти до 5-6мм а потім ножовкою? 

тонкі заготовки відрізайте тонким різцем , в вашому випадку ідеально 2 мм ,різець ставте вище центра на 0,1 мм і все буде гут

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nand1024 написав:

Підкажіть як правильно, як краще робити, я новачок в цій справі, проточував вал, спробував відрізати відрізним різцем, довжина заготовки була мала(близько 15мм при діаметрі ~6мм) тож задню бабку не прижимав до заготовки при зменшені діаметру до ~3мм вал вигнувшись "наіхав" на різец та зламав пластинку, припускаю також що можливо різець був трохи нижче центру обертання заготовки, в мене зараз немає що підкладати, підклав шмат макетної монтажної плати, по товщині наче підійшло, можливо +-0.5мм відхилення є. Тепер питання, якщо виставляти різець не дуже точно, то краще трохи вище центру брати чи нижче центру? чи прижимати заднею бабкою заготовку якщо точити відрізним різцем? Можна до кінця відрізати різцем чи краще дійти до 5-6мм а потім ножовкою? 

Використовуйте ліза від концелярского ножа для підняття різця.  Є верогідність, що заготовка пластілін.. вона наліпає на відрізній резець та поцинає рвати , при цьому вашому верстату маловато жерсткості тому різець пірнає під заготівку.  Звичайно можна страждати відрізаючи різцем, виставивши його, підперши задньою бабкою заготівку, поливаючи сожем при відрізанні. Але це гемор, простіше та швидше відрізати ножівкою і потім просто підточити торець вироба у необхідний розмір.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

прийшов капролон який я брав на Гаусса. Болванка 43.4мм в діаметрі та 240мм довжиною, зажав в патрон трохи гуляє, вирівняв торці, ще раз зажав менше гуляє, відступив 40мм від патрону і обточив так щоб не було биття, потім ще зняв 0.25мм, взяв штангельциркуль з мікрометричною шкалою і виміряв діаметри, на початку, там де ближче до патрону 38.32, посередені тої частини що обточив 38.26 на кінці 38.2. Виходить відхилення від центру близько 0.06мм на кожні 100мм довжини, навіть не знаю поганно це чи добре, сподіваюсь стирлінга чи паровичка виточити вистачить. заготовку поки не знімав з патрона, боюсь що потім знову бити почне і доведеться ще шар знімати.
Взагалі я думав після того як зроблю каркас для обмоток взяти той огризок що лишиться, проточити його іншу частину до того самого діаметру який я проточив зараз та порівняти чи не буде ніяких зміщеннь, після  цього зробити глухий отвір з одного торця, потім з іншого і переверити чи не було зміщень. як вважаєте такий метод візуальної перевірки на "брак, не брак" матиме сенс?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Для тих соток давно вигадали наждачний папір, стирлінгу того вистачить))) тіки з наждачкою обережно, шкоди можна наробити…

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Y.fowler. написав:

Для тих соток давно вигадали наждачний папір, стирлінгу того вистачить))) тіки з наждачкою обережно, шкоди можна наробити…

Отже як хоббийний варіант має підійти, сподіваюсь ще, щоб патрон був без ніяких зміщень, а то заготовку буду переставляти і знову биття почнеться. Шкода це ви про абразивну крошку яка може поверхню станини подрати?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я писав, обережно!!! Мушу пояснити, в’яжуча рідина (олива…) папір лежить на пласкій поверхні. Для останніх доводок використовувати геть вироблений папір щоб шаржировка була мінімальна.

Змінено користувачем Y.fowler.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Стана на китайцю зноситься й без абразиву, від сухого звісно потрібно захищати.

Змінено користувачем Y.fowler.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, Smmasterk написав:

Звичайно можна страждати відрізаючи різцем, виставивши його, підперши задньою бабкою заготівку, поливаючи сожем при відрізанні. Але це гемор, простіше та швидше відрізати ножівкою.

А  ножівкою то не страждання? Болгаркою буде швидше. Прі нормальному налагодженні верстата і правільному резці воно все нормально працює. Калене і гарно прикалене, а також деякі лігировані сталі дійсно можуть викликати проблеми.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, Виктор Смирнов написав:

А  ножівкою то не страждання? Болгаркою буде швидше. 

Тут що доступніше. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку