Rpetrovich

Мала кутова лінійка, переробка ЛТ в УТ

22 повідомлення у цій темі

Вітаю. Лінейки УТ 55 градусів то щось чого нема або воно дороге, але є багато нікому не потрібних ЛТ. Ось і питання, чому б її не шліфанути в плоскіть, а потім довести на притирочній плиті, в теорії вийде невелика легка лінійка, можна нввіть два різних кути зробити, для малих станків типа школьних ширини буде достатньо. Що скажете, як поведе себе матеріал невідомо, буде успіх чи провал.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як ви будете контролювати кут при доводці на плиті? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Rpetrovich написав:

Що скажете,

Так робити - можна !   ... експерименти не заборонені.

Принаймні, за рахунок експериментатора.

 

, Rpetrovich написав:

як поведе себе матеріал

Як зірки стануть ...

залежить від режимів шліфовки та ступеню адекватності шліфовщика.

Шліфувати з дуже малим з'ємом, з рясною подачею ЗОРу.

У кілька етапів. з перервами у декілька днів ( чим довші перерви - тим краще).

При цьому важливо, щоби положення зберігання було однаковим :

- до шліфовки, в перервах між, та після.

Ну і наприкінці, довести на плиті.

Через місяць - знову проконтролювати / довести.

Через півроку - знову.

Далі - кожного року контроль /доводка.

 

Бажано, щоби лінійки зберігались, висячи на гвіздочку.

Завжди.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як на мою думку краще вирізати кусок типу ласти з кутом 55° з любого станочного обладнання, яке попадеться на металоломі. А потім довести до бажаного розміру.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nero написав:

Як ви будете контролювати кут при доводці на плиті? 

Якщо кут буде правильно виконаний при шліфовці,

то в процесі доводки Ви не зможете його змінити.

Навіть зумисно.

 

Якщо, звісно, не "доводити" на грубому кругу наждака.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, sergo40 написав:

Як на мою думку краще вирізати кусок типу ласти з кутом 55° з любого станочного обладнання, яке попадеться на металоломі. А потім довести до бажаного розміру.

Найоптимальніше рішення. Я собі он купив мп від діп-300, тріснуту, під один проект. Половину з тріщиною, де різцетримач стає - відрізатиму, так теж думаю зробити імпровізовану лінійку, щоб друг з нгф-ом мав по чому його вишабрити.

 

, технократ написав:

то в процесі доводки Ви не зможете його змінити.

Навіть зумисно

Ну-ну)

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, технократ написав:

Бажано, щоби лінійки зберігались, висячи на гвіздочку.

Завжди.

у випадку УТ-630/1000 як?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Слава Україні.

 

В стінку анкер і римболот на лінійку замість однієї ручки. Взагалі не проблема.

 

А от що стосується кута, то мені теж цікаво як його контролювати, особливо при шабровц, коли немає від чого відштовхнутися. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А лінійка ЛТ ніби ж сталева та гартована?

Тобто, шабрити її буде вкрай неприємно.

Чому б дійсно не відпиляти якийсь шматок станочного чугунію, який потім відфрезерують та відшліфують,  а далі його шабрити?

Я сам нещасливий власник мікро-станочка з ластами в 55 градусів, і дійсно, знайти таку лінійку непросто. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, knife_life написав:

А лінійка ЛТ ніби ж сталева

Так, із всіх лінійок гостовських чавуні тільки ШМ та УТ,

 

3 години тому, knife_life написав:

та гартована?

не менше 59 HRC.

 

3 години тому, knife_life написав:

Тобто, шабрити її буде вкрай неприємно.

а в планах ТС не шабрити, а щось робити з вищеозначеним "на притирочній плиті" :)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго часу всім. А навіщо в даному випадку витримувати кут рівно 55 градусів? Якщо для серійного виробництва- так, це потрібно беззаперечно, вимоги стандартів не обговорюються. Але для разового ремонту станка, ще й шкільного... Власників шкільних верстатів прошу не ображатись, в мене було дві тв-шки, думаю, можу про них так сказати... Якщо лінійка буде наприклад 54 градуса 56 мінут чи 55 градусів 7 мінут, думаю, для зношеного станка то не критично. Поперечка робиться по лінійці та плиті, каретка по вже готовій поперечці. Клин також підгониться по місцю. При ремонті свого 1615 робив лінійку 45 градусів, там такий кут ластохвосту. Обробив вчорнову на строгальному, потім фарба, плита та шабер... Як заготовка- шматок якоїсь решітки, мабуть від ливневої каналізації, знайшов на металоломі...

IMG_20181126_095423.jpg

IMG_20181126_095436.jpg

IMG_20181126_095445.jpg

IMG_20181126_095357.jpg

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
20 годин тому, 4x4 написав:

у випадку УТ-630/1000 як?

У мене ось так, це УТ- 630

20240428_132028.jpg20240428_132038.jpg

Я б пропонував автору теми робить із шматка якогось верстату як уже пропонувалось бо сам робив таку лінійку, потім продав в барахолці.

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, стани написав:

А навіщо в даному випадку витримувати кут рівно 55 градусів?

Питання не в контролі абсолютного значення кута, а в тому, щоб це значення не змінювалось на різних ділянках лінійки. Мені особисто незрозуміло, про яку ще доводку йдеться, на якійсь плиті, коли ми отримали лінійку, нормально вишліфувану на верстаті відповідної точності? Такої лінійки мало б вистачити для вишабрювання нею "з коробки" будь якого верстату класу "Н"

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nero написав:

вишліфувану на верстаті відповідної точності

З цим повністю згоден, при наявності такої можливості. В моєму випадку шліфовки нормальної поряд не знайшлося, тому й обійшовся строгальним. Верстат відносно новий, 91-го року, геометрію тримає нормально, обидві площини лінійки були оброблені з однієї установки, на плиті прибрав сліди від різця та вивів необхідну кількість плям на фарбу. Не думаю, що сильно розвів ті площини. Поперечку до каретки підігнав, при підтягнутому клині хід рівномірний по всій довжині, якби кут на лінійці був неодинаковий , в одному місці каретка би підклинювала, в іншому люфтила... А так, звичайно, я за шліфовку. Просто в наших реаліях часто приходиться робити так як можеш, а не так, як хочеш...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, nero написав:

Питання не в контролі абсолютного значення кута, а в тому, щоб це значення не змінювалось на різних ділянках лінійки

Але то вже буде натяк на неплощинність граней

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Чугунну заготовку то шукати треба, а ЛТ вже є. Коротше треба брати і робити... Всім дякую за коментарі.

Змінено користувачем Rpetrovich
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Було б цікаво потім дізнатись результат. Навіть якщо вийде не ідеально.

Ви підняли якраз таку тему, по якій не гуглиться мільйон варіантів, тому ваш експеримент може принести корисну інформацію.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 годин тому, knife_life написав:

Було б цікаво потім дізнатись результат.

Та ясно який там буде результат, за рахунок того, що вона сталева і гартована, та оскільки знято буде чимало матеріалу, її поведе, швидше всього відразу, хоча допускаю, що може і пізніше, але крутитиме однозначно сильніше від чавунної.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як успіхи?

 

P.S. он зараз продають консерву УТ-630 55' за 7 гривень, цілком нормальна ціна, якщо враховувати, що до війни нормально-адекватною ціною вважалась* 3500-4500.

*саме на 55', ті що 45/50/60 вдвічі дешевше, що тоді що зараз.

Змінено користувачем 4x4
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Майже на кожній станині металообробних верстатів є призматичні напраляючі з кутом 90*. А от жодної лінійки типу УТ з таким кутом не бачив. Цікаво, як хто шабрить ті призми без такої лінійки? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, savelich написав:

Майже на кожній станині металообробних верстатів є призматичні напраляючі з кутом 90*

Наведіть приклад будь ласка, для 90' є плита кутова (тип ПУ).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, 4x4 написав:

Наведіть приклад будь ласка, для 90' є плита кутова (тип ПУ).

Шабрив не так давно станини двох круглошліфувальних верстатів під 4м довжини з призмою (зворотньою) 90*, а також станину плоскошліфуваьного довжиною понад 2м. Як то робити з використанням плити довжиною сотню мм? Довелось виготовити саморобну кутову (90*) лінійку довжиною до метра, бо довшої заготовки не було... 

Як на мене, то при шабровці станин і супортів зовсім не зайвими були б лінійки з зовнішнім і внутрішнім кутом 90*. Направляючі станин після шабріння від цього були б куди рівніші і менш скручені. 

Змінено користувачем savelich
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку