Гаврилів Василь

Саморобний ЧПУ фрезер по металу з полем 3200х700х250

45 повідомлень у цій темі

Доброго дня, форумчани!

Зараз взявся читати форум вже як зібрав свій ЧПУ фрезер по металу, бо виникають певні нюанси, а особливо багато ідей на цю тему, які я не зміг знайти і розібрати, а деякі форумчани схоже на тому собаку з'їли. Чи можна до вас з тими нюансами звернутись?

Я прикріплю модель фрезера і його живий вид для того, щоб не виглядало це все порожніми теревенями.

На всяк випадок перелік питань такий:

1) Контроллер. у мене зараз Mach3 на китайській платі. Загалом нормально, але дуже багатьох функцій не має, зате має безліч візардів, чого я не багато де зустрічав. Є ж Dynamotion, Mach3-4, myCNC, KMotion, LinuxCNC, китайські замінники Fanuc-а і тисячі їх. Як ви вирішили, що треба використовувати Kflop чи Mesa, чи якісь китайські плати під Mach3 і чому? Я б проси тут облшити особисті вподобання. А от аргумент "мені вистачає" рахується, бо задачі з металообробки, особливо в 3-х осях на ЧПУ доволі таки схожі і типові.

2) Підвисання. У мене плата на всіх GND заземлена, корпус заземлений, усе перевірено, з'єднання USB з фільтрами. Але шпиндель 5.5кВт при старті інколи буває Mach3 підвисає, зв'язок втрачається, викидає помилку. Чи виникали у вас проблеми зі збоями при запуску шпинделя? Чи бувають інші причини?

3) Продуктивність. Я можу дерти зараз 1мм на швидкості 400-650мм/хв і оборотами 2000, далі з'являється вібрація і чистота поверхні дуже сильно падає (з'являються нерівномірні підгрібання металу пластинками). В резонанс може входити увесь портал з чавунним столом. Чи може це бути пов'язане з хибним вибором кареток на поперечній та вертикальних осях? (наразі SKF 25 P0). Чи вирішить проблему заміна на P1? Чи треба може поставити більші рельси та каретки?

Фрезер.JPG

0-02-0a-010172fccac42e00167805f1f3f27cabb4aa0fc8473a350ffacc5869a90e9089_6ad9e650.jpg

0-02-0a-42923a9a7cba45cae92e403ac52d2c03fbdaea4830d12e872febcf59e94fcfd0_b849c55e.jpg

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

не работал с мах3 с первых дней чпу работал на ncstudio 5, ни разу не было сбоя. Сейчас появились задачи, которые требуют несколько более плавных алгоритмов перемещения, поставил 8-ю версию с новой платой, более чем доволен, но она довольно дорогая, чем нравится - центро/крае искатель сразу в меню, фиксированный/переносной датчик длины инструмента, частота, алгоритмы интерполяции 3 штуки S в том числе.... По другим, может еще присоединятся - скажут. По механике - для металлообработке нужен максимальный преднатяг либо второй с конца, в SKF на сколько помню О-схема и очень схожи с Bosch и schneeberger -  по их каталогам для металлообрабатывающих нужно выбирать максимальный преднатяг. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Использую месу второй год, все работает не одного сбоя, единственное нужно подружить с компьютером и настраивать все в ручную. Есть много но понятных вещей, с которыми разобраться просто так не возможно, интернет в этом деле тоже не сильно спасает. + это цена и работа из коробки, первоначальные настройки делаются из конфигуратора за пол часа.

 

Хочу попробовать кфлоп, после запуска смогу уже полноценно сравнивать их между собой. Платы уже лежат ждут свободного времени, цена конечно в раза 3 больше месы.

Змінено користувачем Blitzen
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Гаврилів Василь а які у вас ШВП? по хорошому вони мають бути на розмір більше ніж рельси... там опори і самі гайки слабкі місця...

і ще не зовсім подобається зетка. покажіть збоку, бо виглядає що плита гнеться

ой у вас ще каретки на Х поруч стоять... це при одному гвинту

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, aegis написав:

@Гаврилів Василь а які у вас ШВП? по хорошому вони мають бути на розмір більше ніж рельси... там опори і самі гайки слабкі місця...

і ще не зовсім подобається зетка. покажіть збоку, бо виглядає що плита гнеться

Рельси 25, кгп 20. Вибрав 20 тільки тому, що бачив таку пропорцію на робочому фрезері. Радите переробити портал?

Зетка - цільна плоска плита 30мм. Не найкраще рішення, знаю, але я не знайшов виконавця на нормальний корпус шпинделя. Намагався при проектування не допускати на повному вильоті виходу кріплення шпинделя за нижню каретку.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, aegis написав:

ой у вас ще каретки на Х поруч стоять... це при одному гвинту

Навряд чи у цьому проблема, бо зустрічав такі робочі схеми зі значно більшим навантаженням, але я міг не вірно трактувати елементи, зокрема я впевений, що це кулькові рельси та каретки, але не впевнений, які переднатяги. Хоча і великими вони бути не могли. І я розумію до чого ви ведете питання відстані між каретками і одним приводом осі Х. Наразі система ніяк не відчуває це, бо обдирка біля гвинта і біля вільної рельси йде однаково.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 часа назад, Гаврилів Василь сказал:

Рельси 25, кгп 20. Вибрав 20 тільки тому, що бачив таку пропорцію на робочому фрезері. Радите переробити портал?

раджу наступного разу дивитися більш живі проекти.

 

6 часов назад, Гаврилів Василь сказал:

Чи може це бути пов'язане з хибним вибором кареток на поперечній та вертикальних осях? (наразі SKF 25 P0). Чи вирішить проблему заміна на P1? Чи треба може поставити більші рельси та каретки?

у вас саме слабке місце це опори швп. відкривайте каталог і порівняйте що витримує каретка (а їх 4) і що швп і опора. тільки порівнювати краще не навантаження а жорсткості

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

нате вам калькуляцію жорсткості метрового гвинта в залежності від розміру і опори. колись рахував11.png

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, aegis сказал:

@Гаврилів Василь а які у вас ШВП? по хорошому вони мають бути на розмір більше ніж рельси... там опори і самі гайки слабкі місця...

і ще не зовсім подобається зетка. покажіть збоку, бо виглядає що плита гнеться

ой у вас ще каретки на Х поруч стоять... це при одному гвинту

каретки Х, плита Z, редуктор на приводі по Х ну і підшипники у опорі невідомі. найбільши питання по плиті Z

ЗИ роздивився там редуктора на всіх осях, навіщо незрозуміло.

Змінено користувачем CAXAP
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 годин назад, Гаврилів Василь написав:

далі з'являється вібрація і чистота поверхні дуже сильно падає (з'являютьс

Перше, пластина по зет це жах, працювати не буде. 

Друге відстань між картами Х дуже мала... 

Третє коли виправте перших два в лізе не жорсткість порталу. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По оси Х надо второй винт ставить, иначе век воли не видать!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ОК, схоже, є спільні думки з цього приводу, особливо з того, що не так. Але не почув жодної пропозиції, за що був би вельми вдячний.

Щодо тверджень "близько каретки по Х, плита Z і одному приводу на Х не жити", то це твердження є концептуальним, тому у мене до вас усіх питання, як тоді працює таке:

 

6302833295_e8dc9cab5c_b.jpg

maxresdefault.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Гаврилів Василь сказал:

ОК, схоже, є спільні думки з цього приводу, особливо з того, що не так. Але не почув жодної пропозиції, за що був би вельми вдячний.

Щодо тверджень "близько каретки по Х, плита Z і одному приводу на Х не жити", то це твердження є концептуальним, тому у мене до вас усіх питання, як тоді працює таке:

 

 

на мою думку у вас порядок збільшення жорсткості: плита Z, підшипники у опорах замінити на радіально упорні (якщо там не такі) потім рознести каретки X портала і вже напрікінці думати за другий ШВП. ну і редуктори викинути (таки навіщо вони у вас?)

а пропозиції - у нас зетка дещо схожа на вашу, колись давно робили з ребрами жорсткости, але зараз я б лив з чавуну.

 Буфер обмена-1.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, CAXAP написав:

але зараз я б лив з чавуну

Я одразу хотів, але цінник на чавунну був неадекватний. До речі, чи хтось має вихід на ливарку і які ціни за кг чи аналогічний виріб (близько 40кг)?

І дякую за ідею, це можна навіть втілити найближчим часом.

Змінено користувачем Гаврилів Василь
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години назад, Гаврилів Василь написав:

тому у мене до вас усіх питання, як тоді працює таке:

Так воно в 10 разів менше, І зйоми , по стружці видно, дуже маленькі

Литв ов мелітополі собі замовляв 90 грн кіло було..

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, olkogr написав:

Так воно в 10 разів менше, І зйоми , по стружці видно, дуже маленькі

Воно навіть більше, на шпинделі 22кВт від маслостанції, а стружка така як пружина.

, olkogr написав:

Литв ов мелітополі собі замовляв 90 грн кіло було..

Можна контакти? І чи вони можуть там же ж в розмір розточити під шпиндель?

 

21 година назад, aegis написав:

у вас саме слабке місце це опори швп.

Дякую, сьогодні перевірив і ви виявились праві: краще ніж dx0.02, dy0.03 і dz0.04 я витягти на тих опорах не зміг. Я впевнений, що краще й не буде аж до хрускіту того алюмінію і тих підшипників, тому зараз буду просити поради щодо вибору гідних опор для цієї задачі, чи виготовлення (креслення, реалізація).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 годин назад, CAXAP написав:

ну і редуктори викинути (таки навіщо вони у вас?)

Якраз з редукторами все просто, як мукання теляти. Я порахував, що для адекватної роботи на приводі має бути близько 5,5-6Нм щонайменше. Ці дешеві гібридні за $100 розвивають до 3000об/хв і 0,56Нм. Через редуктор 1/10 я отримую 5,6Нм, але максимально 300об/хв на гвинті, що означає 300об/хв * 5мм/об = 1500мм/хв. Vмакс встановлено 1300мм/хв., все працює добре. Гвинт на Х у мене 4м, тому я й не зможу суттєво більше його розігнати без збільшення гількості рухомих опор. Зараз для 300мм/об встановлені 2шт. По розрахунках я міг би розкручувати без наслідків до 800-1000 об/хв., і до тих же 3000об/хв. при збільшенні кільксті рухомих опор до 4-х, але наразі мені це не критично, тим паче, у мене всі кишки і мозги того порталу їздять на ньому ж і бігати за ним при швидкості холостого ходу під 15м/хв теж не дуже було б. Але наразі так дуже зручно.

Також додам вид збоку, пам'ятаю казали показати.

Фрезер2.JPG

Змінено користувачем Гаврилів Василь
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

а он только плоскости грызет или более сложные формы тоже? как с углами 90 - нормально делает? интересно просто как с одним винтом перпендикуляр выдерживает. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Гаврилів Василь написав:

Воно навіть більше

По зет на вскидку 120 мм ходу, у вас 250. 

Литво http://www.ats.ua/

Змінено користувачем olkogr
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, mikhail80 написав:

а он только плоскости грызет или более сложные формы тоже? как с углами 90 - нормально делает? интересно просто как с одним винтом перпендикуляр выдерживает. 

На таких швидкостях і подачах проблем з цим ще не виникало. Якщо з'являться - я проектував сисметричну систему, щоб мати можливість це вирішити, але я думаю, тут не варто на тому зациклюватись, якось же консольні фрезери витримують 90 градусів. Все залежить від навантаження.

 

, olkogr написав:

По зет на вскидку 120 мм ходу, у вас 250. 

Там є додаткові перехідники, які видно на другому малюнку, з ними максимальний хід по Z 360мм по паспорту. Але винадто тим перейнялийсь і виходить, я вас у чомусь переконую, а насправді прийшов за порадою.

За литво дякую, як домовлюсь, то фрезер отримає гідну вісь Z!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Гаврилів Василь написав:

Але винадто тим перейнялийсь і виходить, я вас у чомусь переконую,

Та я не надто переймаюсь. Поосто коли будую верстат з нуля, то завжди моделюю конструкції на жорсткість. Консоль з довжиною в два рази різна дає відхилення в 4-5 разів більшу при навантаженні. Тому це дуже важливо. 

Зет корпус відлийте пустотілий, думаю багато проблем вирішить. 

І виміряйте жорсткість верстату, поставте індикатор і потягайте кінець шпинделя кантариком в різні сторони навантаженням 20-30кг.

Змінено користувачем olkogr
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, olkogr написав:

Поосто коли будую верстат з нуля, то завжди моделюю конструкції на жорсткість.

Погоджуюсь, я теж, це невід'ємні частина гідного проектування. Така ж як і намагання уникнути винаходження велосипеду, тобто якщо вже є якісь хроші робочі промислові рішення, то не соромитись використати ідеї у своєму верстаті.

, olkogr написав:

І виміряйте жорсткість верстату, поставте індикатор і потягайте кінець шпинделя кантариком в різні сторони навантаженням 20-30кг.

Зроблю та відзвітую про результати. Також спробую проміряти відхилення на самих каретках, думаю, що це теж має велике значнення.

, olkogr написав:

Зет корпус відлийте пустотілий, думаю багато проблем вирішить.

думав робити як на фото оригіналу, тобто отак як на ескізі.

 

 

Шпиндель в корпусі.JPG

Шпиндель в корпусі2.JPG

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

  Может имеет смысл при стоительстве портального фрезера по металлу, сделать неподвижный портал со шпинелем и осью У на этом портале , а стол пусть езди,.как на заводских портальных фрезерах. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Гаврилів Василь написав:

думав робити як на фото оригіналу

Як кріпити сам шпиндель будете? 

Змінено користувачем olkogr
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

я имел ввиду X/Y  угол. В нежестких порталах изменение угла под нагрузкой на кручение (без установленных винтов) видно "на глаз" как говорится, а в консольных немного не то- колонна закреплена, расстояние между центрами рельс меньше, винт как правило в центре или 2 по краям от рельс в случае с горизонтальными. я не критикую, это интересный опыт- прошу поделиться, если можно. У меня зедка тоже чугунная, только я не делал ребра, а сделал кронштейн шпинделя 135мм при длине подвижной плиты 200, так он выполняет функцию ребра по сути. а вот переходная плита без ребер - о чем пожалел - шлифовать сложнее чтоб не вело ее - буду когда-нибудь переделывать.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку