voronin_10

Котел КЧМ

Статистика темы
Тема скрыта из топа у *** участника(ов)
Тема занесена в избранное *** участником(ами)
Тема подвешивалась в топ *** раз *** участником(ами)
Тема просмотрена *** раз

25 posts in this topic

шановні друзі, прошу допомогти,

маю старий котел КЧМ на тверде паливо також є до нього і горілка на газ,

 

правда цікавить використання його в якості твердопаливного,

 

 

цікавить чи варто заморочуватись із модернізацією його в плані:

 

 

на верхній теплообмінник покласти плиту щоб вогонь обходив ніби змійкою

 

замінити теплоізоляцію доведеться полюбому то ясно

 

доставляти регулятор тяги

 

саме головне чи дасть це приріст кпд котла,

 

 

планую знову опалювати ним будинок

 

для опалення будуть біметалеві батереї, циркуляційний насос

 

дякую за поради

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 минут назад, voronin_10 сказал:

саме головне чи дасть це приріст кпд котла

КПД залежить від нагріваючої площі.

КЧМи на метприйомку постійно підвозять. Думаю, незпроста)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приблизно так: Ланцюги потрібні для тог, щоб при завантажуванні палива відбійна пластина не падала у топку. Опори для відбійника - болти М12 і напівдюймова труба . Головка болта вставлена між ребрами секцій.

 

 

P1010416.JPGP1010417.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, Куляста_Блискавка сказал:

Приблизно так: Ланцюги потрібні для тог, щоб при завантажуванні палива відбійна пластина не падала у топку. Опори для відбійника - болти М12 і напівдюймова труба . Головка болта вставлена між ребрами секцій.

 

 

P1010416.JPGP1010417.JPG

 незрозумів 

плита на ланцюгах для нагоівання спочатку її а потім оиинання і прогріву теплообмінника?

 

100м2 обігрів

 

років 5-7 таке не топив, поясніть,

дякую

 

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 часа назад, voronin_10 сказал:

планую знову опалювати ним будинок

 

Модернізувати, доробити і буде конфета!))

Минулу зиму опалював будинок 100+ кв.м котлом КСТ, у мене був новий 1994 року. який був такого і поставив, так сказати Разведка боем, палив всяким хламом, типу виноградної лози, гнилих і побитих шашлем досток, штахет, ввіконних рам, обрізків садових дерев, кусків ДСП, коротче того, що і дровами не назвеш. (дрова і нормальні були, але був єксперимент) 

 

Перед тим в Листопаді і Грудні, топили газовим котлом Атон 2008р. виходило 4000 + грн. за місяць, + доставка 350, при тому, що котел був включений трохи більше фітіля, і в хаті був дубак, при температурі за бортом +3+5. Батарея була трошки тепла. При включенні котла на більшу температуру, суттєвих змін по теплу не було, а лічильник крутив куби.

У сусіда така сама хата, котел якийсь модний Польський за 20 000+  грн. купляв років 5 чи 7 тому. йому на зиму хватало 2 машини дров на сезон = 10 000 грн. а в мене газом виходило мінімум 25 000, а з морозами в -25 і всі 30 тисяч, і в хаті був би дубак. Спалив я менше 2 машин дров, при чому не дуба чи граба, а гнилої сосни, і навіть якщо порахувати той хлам за 10 тисяч, то виходить в 3 рази дешевше. АЛЕ! В хаті було набагато тепліше, за батарею можнна було протриматись декілька секунд і все, а при газовому котлу можно бухо хоть голою 5 точкою сісти, і то б замерз)) Так що батареї були як мінімум в 2 рази гарячіші, тому 3 можна множити на 2.

Так що висновок я зробив такий, що дровами в 6 раз вигідніше. І це все при тому, що КПД котла було дуже низьке, стаавили майже як попало, і з чого було,бо був локдаун і все було закрито, труба була металева і не утеплена, шибера не було зовсім, ніяких терморегуляторів чи заслонок не було, тяги майже не було, поки не поставив дефлектора тяга була зворотна, при поривах вітру з нижньої дверки видувало півтораметрові язики вогню!!... Грибок на трубі не допомагав, лише дефлектор допоміг побороти вітер, але треба флюгер - підсилювач тяги.

 

КЧМ думаю буде в рази краще, але треба його модернізувати. 

У вас яка нижня дверка? Вони були декількох видів.

 

 

1 час назад, gesichtslos сказал:

КЧМи на метприйомку постійно підвозять. Думаю, незпроста)

 

На прийомки привозять все, що муляє око, одним треба гроші на горючку, іншим ще щось, хтось купив газового нового, і старий викинув)) І як контраргумент бачив багато проданих оголошень на сайтах з проданими котлами аж по 15 000 грн. так шо поки одні здають на лом, інші купують. В нас на пунктах прийомки половина котлів викупляється)) Я весною собі купив КЧМ, а потім він ще більше місяця на прийомці стояв, бо не було як забрати, так за той час його перевикупити декілька раз хотіли, на 1000 більше пропонували, тільки продай))) Прийомщик уже попросив. ти його забери, бо не дають спокою))

 

 

Як основа для переробки буде на ура!

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Друг мой и сосед, сохранил КЧМ свой с дома ( менял давно на Итальянца)

Топит теперь мастерскую и кинул трубы в дом лет 10 почти, конечно подкидывать морока да ещё бывало закипит.

Пару недель тому, разобрал он кочегарку железную и решил с газобетона сложить новую да по уму апгрейд системе.

Бак приобрёл , смонтировал, теперь вечером 1,5 часа подкидывает - утром батареи горячии , четыре дня как запустил. Послужит старичок . Надо фото сделать как теперь, есть фото начала монтажа на на новом фундаменте

изображение_viber_2021-10-13_18-22-06-712.jpg

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

#298140 Posted (edited)

3 години назад, voronin_10 написав:

плита на ланцюгах для нагоівання спочатку ї

Звичайний лабіринт,між задньою стінкою і плитою відстань приблизно 70...80мм  - плита спрямовує полум'я на задню стінку, відбившись від задньої стінки потік розпечених газів омиває теплообмінник і йде в трубу. Подовжується шлях полум'я, довше затримуються розпечені гази у топці, на третину вище тепловіддача, менше витрата палива. З мінусів - при підкладанні палива доводиться кочергою відпихати плиту, вона зсовується до задньої стінки, і повисає на ланцюгах.Потім кочергою її ставлю на місце.  

Edited by Куляста_Блискавка
граматика доповнення
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

#298149 Posted (edited)

1 час назад, маляр сказал:

Надо фото сделать как теперь, есть

 

Да, сделайте фото. и что за бак, зачем он? Получается раз в сутки закидает дрова?

P.S. мне от закипания поставили какой то клапан, за гривен 70 или 90, точно не помню, при закипании он выпускает пар и снимант давление в системе, без него устанавливать котел мастер отказался, сказал что разорвет котел, если закипит.

Edited by IvanR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 минуты назад, IvanR сказал:

Да, сделайте фото.

Ок, может завтра загляну в гости да сделаю

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Панове, як дещо якось дотичний до теми, дуже раджу діяти за таким алгоритмом: спочатку дбати про ізоляцію, потім про альтернативні джерела тепла. Дуже-дуже раджу. При покращенні ізоляції ви отримаєте пасивний баф до зниження тепловтрат, а ліплячи котли нарощуєте постійні витрати на енергоносії. Тому спочатку ізоляція, а вже після виведення тепловтрат на невсратий рівень, ви побачите реальну картину з енергоспоживання.

6

Share this post


Link to post
Share on other sites

#298165 Posted (edited)

Я вам так скажу,в 90% нехватки тепла в одноєтажных домах это не утепленный потолок.

По законам физики горячий воздух поднимается вверх - холодный оседает вниз. Если потолок не утеплен, тепло уходит на улицу(если на улице тепло, то и дома тепло 😁😁)

Использовать кчм или купить новый вопрос риторический. На момент когда его проектировали, ни кто не заморачивался о стоимости газа  и его кпд, обьем водяной рубашки в нем мал, соответственно большого кпд из него не получить. 

Прежде чем ставит котел на твердом топливе, нужно очень хорошо углубиться в теорию.

ТТ котлы имеют очень большую инерцию  и есть очень велика вероятнгсть вскипятить воду в системе, для этого ставят такие вот буферные емкости(красная на фото).

Система должна быть из больших диаметров стальных труб, с правильным уклоном, да-бы при отключении электричества тепло расходилось само, без насосов.

На котле должна быть механическая автоматика которая будет душить пламя при перегреве, нужно колхозить. А так в принципе все возможно. 

 

Edited by Olexy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#298166 Posted (edited)

У єтого котла загрузочная дверца наполовину перекрыта внутренностями, что можно туда загружать? Щепки?

Это разве, что углём топить. Есть у Вас уголь? Да и вонять в помещение он будет при закладке топлива.

Или же в придачу к котлу надо делать механизированный дровокол, а то вручную замахаетесь дрова измельчать.

Был- бы котёл стальной, то под дрова его переделать проще- прорезать дверцу вниз сантиметров на 25- 30, чтобы можно было поленья крупные закладывать. Но пускать дым в помещение будет всёравно.

Edited by newengine
3

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 часов назад, IvanR сказал:

Да, сделайте фото.

Система работает Но - устраняются недочёты . 

С слов хозяина, "планирует управление насосами электронным программатором. Сейчас система закрытая, пробует открытую. Хочет отработать алгоритм возрастания давления в системе по температуре ". 

изображение_viber_2021-10-14_17-04-23-595.jpg

изображение_viber_2021-10-14_17-04-36-250.jpg

3

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 часов назад, IvanR сказал:

и что за бак, зачем он?

Бак - Теплоаккумулятор, буферная ёмкость.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 години назад, маляр написав:

Бак - Теплоаккумулятор, буферная ёмкость.

Котел гріє теплоакумулятор при нормальній своїй роботі, далі теплоакумулятор поступово віддає тепло споживачу.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 часа назад, Гаврилів Василь сказал:

Панове, як дещо якось дотичний до теми, дуже раджу діяти за таким алгоритмом: спочатку дбати про ізоляцію, потім про альтернативні джерела тепла. Дуже-дуже раджу. При покращенні ізоляції ви отримаєте пасивний баф до зниження тепловтрат, а ліплячи котли нарощуєте постійні витрати на енергоносії. Тому спочатку ізоляція, а вже після виведення тепловтрат на невсратий рівень, ви побачите реальну картину з енергоспоживання.

Суща правда! Провів останніми роками теплоізоляцію свого будинку в два етапи - утеплив ззовні стіни пінопластом, а горіще мінеральною ватою. Після кожного з двох етапів утеплення температура в будинку при однакових затратах палива піднімалася на 2...3 градуси. 

На рахунок дров'яного котла з водяною рубашкою - то дуже примхлива до палива річ. Дрова хвойних порід категорично не підходять, бо буквально через кілька днів роботи все, і сам котел, і димар будуть заліплені нашаруванням чорної смоли. Гадаю, справа в надто низькій для процесу повноцінного горіння температурі внутрішніх стінок котла. Можливо могло б допомогти  облицювання внутрішніх стінок жаротривкою цеглою, але до цього не дійшов. Добре і без проблем котел працює на дровах з дуба, акації, горіха... 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 години назад, маляр написав:

Система работает Но - устраняются недочёты . 

С слов хозяина, "планирует управление насосами электронным программатором. Сейчас система закрытая, пробует открытую. Хочет отработать алгоритм возрастания давления в системе по температуре ". 

 

 

На фото не видно термостатического клапана, не ставили?

Для ТТ котла он очень необходим, чтобы обратка была всегда выше 60 градусов

помагает избежать кучи проблем

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 13.10.2021 в 22:04, Гаврилів Василь сказал:

Панове, як дещо якось дотичний до теми, дуже раджу діяти за таким алгоритмом: спочатку дбати про ізоляцію, потім про альтернативні джерела тепла. Дуже-дуже раджу. При покращенні ізоляції ви отримаєте пасивний баф до зниження тепловтрат, а ліплячи котли нарощуєте постійні витрати на енергоносії. Тому спочатку ізоляція, а вже після виведення тепловтрат на невсратий рівень, ви побачите реальну картину з енергоспоживання.

як не дивно чекаю коли буде -5 на вулиці, спеціаліст що зробить теплоінспекцію чи як це назтвається уже можна сказати заброньований :)

ціна 1200грн 

фото з тепловізора мені скинуться разом із повним описом проблем та варіантів рішення,

теплоізоляція наступний крок, поки батереї з тенами в середині жруть троха дофіга :(

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

щойно звернув увагу, що котел працював без дверок увесь цей час

 

поки підготовлюю все для переробки під нову систему

 

те розборки котла для утеплення

IMG_20211015_110748_HHT.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
, voronin_10 написав:

як не дивно чекаю коли буде -5 на вулиці, спеціаліст що зробить теплоінспекцію чи як це назтвається уже можна сказати заброньований :)

ціна 1200грн 

фото з тепловізора мені скинуться разом із повним описом проблем та варіантів рішення,

теплоізоляція наступний крок, поки батереї з тенами в середині жруть троха дофіга :(

 

Отой спеціаліст зробить вам енергоаудит. По тому енергоаудиту ви можете пройти по програмі Євросоюзу з відшкодуванням до 70% витрат на утеплення. Одразу у нього все й уточните.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 часа назад, Гаврилів Василь сказал:

Отой спеціаліст зробить вам енергоаудит. По тому енергоаудиту ви можете пройти по програмі Євросоюзу з відшкодуванням до 70% витрат на утеплення. Одразу у нього все й уточните.

З цього місця будьте ласкаві конкретніше,  енергоаудит буде робити людина яка має професійний тепловізор, вміє ним користуватись і аналізувати правда це не його основна робота,

 

 

якщо не важко спрямуйте мене де можна почитати як усе правильно потрібно зробити,

 

дуже дякую

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 години назад, voronin_10 написав:

якщо не важко спрямуйте мене де можна почитати як усе правильно потрібно зробити

Я не фахівець у тому. Суть така: є дипломовані спеціалісти для проведення енергоаудиту. Це атестовані люди, висновок яких береться до розгляду по програмі енергоефективних будинків. Ця програма фінансується ЄС, у кожному обласному центрі є рукопожаті енергоаудитори, просто погугліть і запитайте у вашого спеціаліста, чи протягне він вас по тій програмі. У мене самого є тепловізор, але я не можу виконати енергоаудит, тож сам девайс нічого ще не значить. Якщо не впораєтесь з пошуком поблизу вас - напишіть мені в приват, дам контакти знайомого аудитора з Франківська.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доброго дня! Якщо маєте хоча б найменшу можливість придбати/знайти готовий стальний твердопаливний котел з мокрими колосниками, то це було б найкраще рішення, бо дровами палити в такому котлі, це ціла біда... Викидав людям такі котли в набагато кращому зовнішньому вигляді, по тій причині, що дуже незручні, і встановлював теперішні. І ще, якщо у Вас опалювальна площа близько 100м², то підкидати дрова потрібно буде кожні 2-3 години,товсте поліно в нього не закинеш, бо заважають димові канали, які займають майже половину проєму для завантаження. І з довжиною 30см теж складно, бо топка в нього коротка, не пам'ятаю скільки, але дуже коротка. Якщо цікаво, спробую ввечері намалювати пару схем які реально працюють.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budivelnyk Мокрий рушт знижує температуру згоряння, що суттєво знижує ККД. ККД є (Тн-Тх)/Тн, де Тн температура нагрівача, Тх температура холодильника. Палити будь-яке паливо потрібно при найбільшій температурі, а холодити до найменшої. І того, найкращий котел - піролізний, далі з ізольованою камерою, потім простий з чавунним руштом, і найменш ефективний з мокрим руштом. Насправді там все значно складніше.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На рахунок того, що піролізний найкращий, так це безумовно, просто з особистого досвіду, мокрий рушт подобається тим, що він відбирає тепло з перегорілих дров, коли дрова перегоріли, полум'я немає і залишився жар. Мав такий випадок, коли в одному приміщенні котельні обв'язував два котли, один з мокрим руштом а другий зі звичайним чавунним. Кожний котел опалював окремі площі, окремих власників, різниця в опалювальній площі зовсім несуттєва. У випадку з сухим руштом тільки дрова перегоріли, коли вже немає полум'я, дуже помітна різниця у відборі тепла: температура димових газів впала як в одному, так і в другому, і там де сухі рушта, температура подачі води опалення дуже швидко падає, а на мокрих руштах гаряча вода ще йде і йде в буферку. Власника вистачило на місяць, і все, заміна котла.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.