vitalik

проблеми із закалкою металу

34 повідомлення у цій темі

пробував закалити ролилики із сталі 35хгса , гугл сказав що їх потрібно калити на масло при темп. 880 градусів .

поставиви на пічці 880градусів, після досягнення темп. витримав 1,5год. потім опустив в масло , пробував пильником - результат ніякий.

після свят перевірю твердоміром але на ощум майже те саме що і до закалки.

досвіду в закалці не маю , от і хотів запитати як виправити ситуацію, чи можна спробувати перезакалити ?

також після закалки досить багато окалини , чи воно так і має бути ?

4A94C085-7208-4A30-BB1C-3BCA50787CB5.jpeg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, vitalik написав:

пробував закалити ролилики із сталі 35хгса , гугл сказав що їх потрібно калити на масло при темп. 880 градусів .

поставиви на пічці 880градусів, після досягнення темп. витримав 1,5год. потім опустив в масло , пробував пильником - результат ніякий.

після свят перевірю твердоміром але на ощум майже те саме що і до закалки.

досвіду в закалці не маю , от і хотів запитати як виправити ситуацію, чи можна спробувати перезакалити ?

також після закалки досить багато окалини , чи воно так і має бути ?

4A94C085-7208-4A30-BB1C-3BCA50787CB5.jpeg

Окалина должна быть, в воду ее чуток меньше.

 

Какое масло?

Какой объём масла и его температура?

Когда опускали, сколько прошло от вытаскивания с печи до опускания? В масле деталь мешали или она статически находилась?

В темп печи уверены? Ложить желательно подальше от дверки, там темп чуток ниже

 

 

Перекалить можно, отпустить часа 3 и оставить остывать с печью, потом можно снова пробовать закаливать. 

 

Змінено користувачем Blitzen
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

масло - переробка з автосервісу (все підряд яке було з авто)

температура масла кімнатна (гаражна) 15-20 градусів

кількість масла приблизно 20л

деталь опускав в масло , секунд 15-20 витримував а потім легенько помішував

температуру пічки надіюсь показує правильно(первірити немаю можливості)

пічка і ємність з маслом поряд, так що від виймання деталі до занурення в масло пройшло макс. 3 секунди

 

 

чи можна пробувати другий раз на воду , можливо буде кращий результат, чи дана сталь взагалі не калиться на воду ?

Змінено користувачем vitalik
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, vitalik написав:

чи можна пробувати другий раз на воду , можливо буде кращий результат, чи дана сталь взагалі не калиться на воду ?

Можете проекспериментувати на теплу (~35-40°С) воду, інтенсивно калатаючи. Нагрів "на око" морковного кольору.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Подібна штука з 60-тими сталями, практично чрез раз, - з першого разу не загартовується. Стараюсь гріти тріхи вище - гуд.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ИМХО масла маловато, на такую деталь, в итоге она остывала слишком медленно + вы уверенны в марке стали ? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А навіщо витримувати деталь 1,5 години? За цей час з поверхні міг вигріти вуглівець.

На глибині декілька десяток твердість може бути більша.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Поекспериментували б з кусочком такої ж сталі

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Краткий справочник технолога-термиста - Каменичный И.С. (djvu.online)

https://djvu.online/file/OMdR7xDKLj3lq

 

Ви ії скоріш за все не догріли, або вам підсунули якусь другу марку сталі

Ще з масла могло виділятися багато газів, які не давали нормально охолоджуватись деталі

 

Снимок экрана 2023-04-15 140235.png

Снимок экрана 2023-04-15 140436.png

Снимок экрана 2023-04-15 140740.png

Змінено користувачем Borisovith
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Розмір ролика який?

Вага?

Кількість оливи під закалку - х20 ваги деталі. Тобто - якщо ролик важить кіло і більше, то 20 літрів то мало. Хоча при інтенсивному перемішуванні і мінімальному досвіді гартування можна влізти в 1:10 вага деталі до вага оливи. Ваги! 20 літрів то лише 15кг.

При закалці перший час деталь треба тягати в ванні вверх-вниз, щоб збити пару, яка перешкоджає охолодженню.

Можна калити через воду - з печі в воду, там два-три-чотири рази від дна до поверхні смикаємо і в оливу, де теж трохи колихаємо. Але через воду багато нюансів.

Час витримки в печі треба рахувати, в мережі можна знайти методи. Розрахувати по різним, взяти середній час, додати максимум одну хвилину на міліметр товщини деталі на вирівнювання температури. Від вигоряння вуглецю деталь бажано захищати - теж в мережі купа рекомендацій, в т.ч. і з використанням того, що мало не під ногами.

Після півтори години витримки і невдалої закалки деталь з вірогідність в 90% можна використовувати лише як грузило.

Змінено користувачем break
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

пробував на воду, результат - одне розчарування , що вода що масло таке враження шо в стані поставки була більша твердість як після закалки 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, vitalik написав:

пробував на воду, результат - одне розчарування , що вода що масло таке враження шо в стані поставки була більша твердість як після закалки 

Піч контрольною термопарою перевіряли?

Бо був випадок, коли хромель/копель з лейбою ТХА приїхала...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

колись провіряв термопару у воді , доводив до кипіння , показувала вірно 100градусів,

але є один нюанс , після того як піч досягне для приклавду 400градусів, і я скручую задану темп на 200, то і фактична автоматом перестрибує +- 20 градусів вище заданої

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
16 годин тому, vitalik написав:

масло - переробка з автосервісу (все підряд яке було з авто)

температура масла кімнатна (гаражна) 15-20 градусів

Во первых отработка в принципе не идет для нормальной термообрабртки.Легкие,жидкие масла.типа турбинного,трансформаторного,на худой конец.Подогрев масла, делает его более жидкотекучим и повышает твердость закалки.Длительная выдержка при высоких температурах конечно прилично окалины дает и обезуглероживает поверхность,так что проба напильником некорректна.В глубине,твердость может быть совсем иной.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Шевченко Дмитрий написав:

Во первых отработка в принципе не идет для нормальной термообрабртки.Легкие,жидкие масла.типа турбинного,трансформаторного,на худой конец.Подогрев масла, делает его более жидкотекучим и повышает твердость закалки.Длительная выдержка при высоких температурах конечно прилично окалины дает и обезуглероживает поверхность,так что проба напильником некорректна.В глубине,твердость может быть совсем иной.

а варіант з водою, ну хочаб якусь твердість мало б дати , той пильник мав по поверхні скользити , а то спробував і кут зуба спиляв декількома рухами 

Змінено користувачем vitalik
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Відповіді про розмір деталі так і не з'явилось. А це саме перше, від чого далі "танцювати".

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, break написав:

Відповіді про розмір деталі так і не з'явилось. А це саме перше, від чого далі "танцювати".

 

діаметр 105, довжина 60

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, vitalik написав:

діаметр 105, довжина 60

значить вуглець у поверхневому шарі ви спалили майже повністю. Напилок буде шкребти той ролик з радістю.

Тримати в печі треба було трохи менше, ніж півтори години. Хвилин 30. Це раз.

При охолодженні в оливі деталь треба рухати активно. Це два.

Звичайна сіль плавиться при 800 градусах, тож пічку можна було відкалібрувати. Це три.

 

35хгса дає прибл. 50HRC, тож напилок шкребтиме. В ванні з оливою деталь треба витримувати до повного охолодження. Тобто - з печі переносимо, хвилину-дві калатаємо, потім тримаємо просто в оливі. Калатаємо не хаотично, вверх-вниз.

Ну і ще можна спробувати гріти трохи більше, +20 від того, що гріли.

Змінено користувачем break
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

знайшов невеликий залишок , блін товщиною 20мм, спробував на воду , результат кращий 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, vitalik написав:

пробував на воду, результат - одне розчарування , що вода що масло таке враження шо в стані поставки була більша твердість як після закалки 

Якого кольору була деталь?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, Шевченко Дмитрий написав:

отработка в принципе не идет для нормальной термообрабртки.Легкие,жидкие масла.типа турбинного,трансформаторного,на худой конец.

Можна і у відпрацьованій оливі. Не принципово.

Там крива охолодження дуже різна. В трансформаторному до 600 повільно, від 350 швидше, в відпрацьованому до 600 градусів майже як у теплій воді, а потім повільніше, ніж у трансформаторному. В основному не рекомендують калити у всілякому лайні не тому, що не закалиться, а тому, що деякі сталі можуть потім мати дефекти типу внутрішніх тріщин.

35хгса треба дивитись критичні швидкості охолодження, та на скільки пам'ятаю - там не критично, має калитись в чому завгодно, свої 48HRC сталь візьме. А більше - то не "паспортне" значення для сталі такого складу.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, break написав:

Можна і у відпрацьованій оливі. Не принципово.

Оно то конечно все можно,но так чтоб с предсказуемым результатом,то отработку конечно использовать нельзя.Масло в принципе неизвестной густоты и степени загрязненности.Да еще довольно холодное.Любое жидкое масло,и лучше подогреть.

В воду данную деталь лучше не калить,то есть совсем.Большие перепады толщины,почти наверняка приведут к трещинам.Греть полтора часа,наверняка не нужно,температура выровнялась и можно закаливать.Тогда не будет большой окалины,и большого обезуглероживания.

Отработка,это такое...сродни уринотерапии.Оставьте отходы там где ем и место.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Деталь має еквівалентну товщину менше 15мм. Воно нормально закалитись повинно і в солідолі, не тільки у відпрацьованій оливі.

На твердість вище 50HRC та сталь практично не калиться. Хіба що на воду, та зважаючи на купу пазів - тріщини будуть 100%.

У топікстартера воно не закалилось, як він каже, зовсім. Та потрібно розуміти, що твердість 48-50 пиляється напилком аж бігом. Може воно закалилось, тільки очікування були, що буде під напилком як скло?

Причини невдачі з закалкою може бути дві - спалив увесь вуглець у поверхневому шарі або недогрів. Відпрацьована олива тут ні до чого.

Ну ще може бути третя причина - ролик не з 35ХГСА, а з Ст3пс...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Сталь замовляв в постійному місці , ніколи раніше не підводили , по обробці було видно шо аж ніяк не ст3

Чи можна пробувати перекалити ?

 

Змінено користувачем vitalik
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку