knife_life

Як найоптимальніше відмити багато брудних болтиків-гаєчок-шайбочок

20 повідомлень у цій темі

Доброго всім дня.

 

Є кілограм 4-5 брудних метизів. Вироблені в радянський час, 30-40 років валялись де попало - то на них і якісь залишки мастила, і пил всякий, та й іржа місцями.

Я їх перебрав, значно ржаве викинув, залишилось те, що хотів би використовувати.

Все дрібне, м3-м6, з рідкими вкрапленнями крупнішого. 

 

Хочу їх якось відмити.

Основне обмеження - квартирно-балконні умови, і хімікати, доступні в господарчому магазині, умовно. І бюджет - немає ж сенсу купувати ультразвукову ванну, щоб помити радянські метизи :-) .

І хотілось би, щоб хімія не поїла цинк, яким все це залізо покрите (може і кадмій де, не знаю).

І щоб не по одній штучці, чи по 10 грам за раз обробляти.

 

План був такий (як велосипедисти цепки миють):

- засипати порцію в широкогорлу пластикову пляшку, налити води з Фейрі чи рідким милом, покалатати,

- пополоскати водою кілька разів,

- висипати і трохи просушити,

- прополоскати "калошею", щоб прибрати воду (хоча осушувач з бензину так собі, звичайно).

- якимсь магічним чином трохи змастити машинним мастилом (в принципі, у мене є калоша вже з мастилом, можна сумістити два пункти)

 

Можливо, є кращий варіант.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Нормально буде, тільки бензин замінити спиртом, краще вологу забере.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

засипати порцію в широкогорлу пластикову пляшку, налити води з Фейрі чи рідким милом,

Використай для мийки цього бруду автомобільний мийний засіб ""Дімер"", розчиняти 1/10. Якщо у виробах немає пластикових елементів - просушити на розігрітій до 100*С сковороді, гарячі вироби  змастити мастилом, зайве мастило прибрати ганчіркою. 

, knife_life написав:

прополоскати "калошею", щоб прибрати воду (хоча осушувач з бензину так собі, звичайно).

- якимсь магічним чином трохи змастити машинним мастилом (в принципі, у мене є калоша вже з мастилом, можна сумістити два пункти)

Забути про магічні ""калоші і спирти"" як про поганий похмільний сон.  

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
доповнення,граматика
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

От не розумію, на який взагалі ті фейрі-шмейрі з водою, а потім танці з бубном для "зневодлення"? Це ж вам не фарбовані деталі, і не пластик. Чому не залити одразу калошем, чі розчінником, чі взагалі звичайним бензом? І не мучіти му-му... При несильному калатанні, та дрібнота ще сама себе буде відчищати від затверділого бруду. 

Скількі всього залізячча доводилось відмивати, ніколи не використовував  воду. 

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Засипати у пляшку 1,5-2л десь півпляшки тих деталюшок, залити 646-647 розчинником (тільки щоб покрило) і покатати в багажнику машини пару днів-тиждень (залежить від того як багато їздите, можна ж і сусіда попросити повозити Ваші метизи, якщо він багато їздить). Крупніші-важчі по можливості відібрати, щоб різьби не побили.

Ну це от просто шоб зовсім рукам клопоту не завдавати.

Змінено користувачем Олек77
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

покатати в багажнику машини пару днів-тиждень

Бажано по ямах

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Та нема чого тут сильно напружуватися. Я просто взяв каністру пластикову з-під масла (звичайно, попередньо вимивши її кілька раз пральним порошком і просушивши) засипав туди порцію, залив бензином (будь яким) і добре покалатав. Каністру можна любу, основне з великим горлом. Добре підійде пляшка з під кефіру, але її мити важко :) Залишив на тиждень-два, добре ще покалатати час від часу. Злив бензину через напіввідкручений корок. Взяв металевий "протівєнь" для випічки, застелив фольгою харчовою, висипав болтики туди. Кілька днів висушив на повітрі. Далі прокалив у духовці годинку десь так біля 100-150С. Далі можна перебирати. Перебираю я і досі... бо дуже марудна справа :)
Не беріть нічого що містить воду, як уже цілком правильно сказали вище. Зайде вода десь у пори чи у залишки бруду - прихопить іржею протягом кількох годин, якщо деталі без покриття.

Змінено користувачем Quercus
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Quercus написав:

Не беріть нічого що містить воду, як уже цілком правильно сказали вище. Зайде вода десь у пори чи у залишки бруду - прихопить іржею протягом кількох годин, якщо деталі без покриття.

Та воно можна і з водою, і навіть з кислотами. Але то вже трохи не хатні/гаражні справи.

Періодично знімаю цинк з гайок, які мають приварюватися:

Фосфорна кислота приблизно 15-18% і допоки не перестане інтенсивно газувати (близько 10хв на китайському цинку). Потім ретельно промити проточною водою (хвилини 2-3), дати воді хвилинку стекти,  замочити хвилини на 2-3 в змазувально-охолоджувальній рідині (розведеній, я зі стрічкової пилки беру). Дати щоб рідина скапала і потім сушити до випаровування води хоч з нагрівом, хоч без - там масло та інгібітори корозії - іржа шансу немає.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дуже дякую всім за поради.

 

Почну реально з миття в тому бензині, яким мив станок (бо шкода чистий поки витрачати, а тут і такий має пройти).

А там побачу, що вийде.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Весь масляний бруд змиваеться лугом, набрали в відерце з водичкою, туди крота (50 грн літр) все бокалашматили промили і висушити не настільки воно поржавіе щоб втратити цінність

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, makks написав:

Весь масляний бруд змиваеться лугом

Це розповсюджений в інтернеті міф. Так, луг омилює жири рослинного та тваринного походження, але індустріальні мастила, найчастіше, - це просто вуглеводні. На них луг діє майже зовсім ніяк. До речі, як і спирт. А от цинк луг пошкодить, а при великому вмісті і зовсім зніме.

, makks написав:

туди крота (50 грн літр)

трохи цікавіше, бо серйозні виробники туди кришать ще ПАВ, який знежирити трохи допоможе, якщо розчин теплий.

, makks написав:

не настільки воно поржавіе щоб втратити цінність

Ще один міф - не ржавіє бо погано знежирене. Звичайна вуглецева сталь, якісно знежирена та якісно промита водою, просто приречена вкритися іржею ще у процесі сушки. Знову ж таки, до речі,  якщо хтось грається з модним іржавленням - якісне знежирення зробить процесс коротшим та рівномірнішим.

Змінено користувачем Олек77
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
12 години тому, Олек77 написав:

Ще один міф - не ржавіє бо погано знежирене. Звичайна вуглецева сталь, якісно знежирена та якісно промита водою, просто приречена вкритися іржею ще у процесі сушки.

Не зрозумів де тут міф. Усе вірно написано і не протирічить одне одному.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зрештою, майже все помив бензином (точніше, вчорнову мив сумішшю всякого, що назливалось - калоша, уайт-спірит, сольвент). А потім пополоскав бензинчиком, покалатав в мастилі, і на тому зупинився.

Очевидно, що болти-гайки в місцях з різьбою відмиваються неідеально, треба довго калатати, що, звичайно, і трохи лінь, і досить навантажує руки. Але я його не на виставку відмивав - мені і так пройде.

А крупні болти попередньо почистив дротяною щіткою на моторчику, там гарно все відмилось потім.

Дякую всім за поради!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Дядя_Уеф написав:
, Олек77 написав:

Ще один міф - не ржавіє бо погано знежирене. Звичайна вуглецева сталь, якісно знежирена та якісно промита водою, просто приречена вкритися іржею ще у процесі сушки.

Не зрозумів де тут міф. Усе вірно написано і не протирічить одне одному.

Теж не зрозумів. Не зовсім, правда , звичайна вуглецева, однак очищав іржу електролітичним способом в водному розчині соди (луг) з інструменту (плашки, мітчики, надфілі і тд). Просушив і все. До цих пір не ржавіє на відміну від чистки кислотними розчинами.

Змінено користувачем Si1ver
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго дня всім.

 

Можливо, ще хто підкаже, чи є помітни різниця, яким мастилом потім все це змащувати, після перемивання?

Я без печалі якимось моторним, типу 15w-40 полив (бо воно просто було).

А тут все, мастило, що було, закінчилось - а болти залишились :-).

Тому хочу купити якогось мастила. Але не знаю, якого, власне? 

І-20 ? Чи взяти моторного? Так-то мені одного літра вистачає для всіх потреб, на пару років. 

Але вже як купувати, то щось таке, щоб можна було змастити направляючі, і трохи деталь при точінні.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Si1ver написав:

Теж не зрозумів. Не зовсім, правда , звичайна вуглецева, однак очищав іржу електролітичним способом в водному розчині соди (луг) з інструменту (плашки, мітчики, надфілі і тд). Просушив і все. До цих пір не ржавіє на відміну від чистки кислотними розчинами.

Читайте уважніше

, Олек77 написав:

якісно знежирена та якісно промита водою,

Лужні розчини на якийсь час, так, дають міжопераційну пасивацію. Але то тиждень-тижні. Особливо якщо лапали голою рукою, то воно так і іржавіє - сіренька сталь і яскравий, іржавий слід від пальців.

 

Тому продублюю:

Якщо після знежирення в лужних розчинах звичайна вуглецева сталь не поржавіла в процесі сушки на повітрі то вона:

- або неякісно знежирена

-або неякісно промита від залишків знежирюючого розчину.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Если метизы,да и любые детали,не шибко каленые,то муфельная печь.450-500 градусов.Вся органика сгорела.Вся ржавчина, если была,стала рыхлой.Дальнейшее,в зависимости от состояния,и требования к внешнему виду.Трудозатраты как вы понимаете,почти нулевые.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Шевченко Дмитрий написав:

Если метизы,да и любые детали,не шибко каленые,то муфельная печь.450-500 градусов.Вся органика сгорела.Вся ржавчина, если была,стала рыхлой.Дальнейшее,в зависимости от состояния,и требования к внешнему виду.Трудозатраты как вы понимаете,почти нулевые.

Оцинковці буде здець?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Quercus написав:

Добре підійде пляшка з під кефіру, але її мити важко

Доречі, саме в таких пляшках мив :-) .

Використовую їх для всякого такого, коли в герметичну тару треба закинути щось сипуче. Включно з крупами, доречі - після того, як почав так робити, жодного разу не завелись якісь жучки, чи міль (щоправда, крупу потрібно прогріти попередньо, але це вже тема для розділу Теревеньки :-) ). 

 

А мию їх так, як бабуся навчила - засипаю пару столових ложок якогось зерна (бабуся брала пшеницю, я рис, зазвичай) - наливаю води з миючим засобом, закручую кришкою і калатаю. Зерно, як абразив, стирає зі стінок залишки всього, що там було.

 

Зрештою, для змазування всього помитого - взяв І-20 літр, щоб не морочити голову. Від нього точно нічому в господарстві погано не стане - і направляючі мазнути, і деталь при точінні, і так щось протерти, як умовний захист від іржі.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
21 година тому, gesichtslos написав:

Оцинковці буде здець?

Канешна.Но все остальное,прекрасно.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку