New

1Д601 мой первый станок

125 повідомлень у цій темі

7 часов назад, 4post сказал:

Цей верстат має стояти на низенькому дерев'яному столику, в якому встановлюється двигун, а також є гарна шухлядка. Можу скинути фото.

Підкажіть, що взагалі можна точити на такому мілкому верстаті, та чи варто тягти його додому?

Ну... ДІП300 якось додому не затягується:D.

А так дюралька, пластик та подібні матеріали при невеликих діаметрах мали б оброблятись без особливих проблем.  По сталі - треба дуже гострий різець і малі зйоми. 

Але мені дуже не до вподоби відсутність поздовжньої подачі (у тому вигляді у якому вона є хоча б на ТВ-16). Тобто точити деталі довжиною більше ніж хід малої поздовжньої на ньому проблематично.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
43 минуты назад, DimonDSS сказал:

А так дюралька, пластик та подібні матеріали при невеликих діаметрах мали б оброблятись без особливих проблем.  По сталі - треба дуже гострий різець і малі зйоми. 

Але мені дуже не до вподоби відсутність поздовжньої подачі (у тому вигляді у якому вона є хоча б на ТВ-16). Тобто точити деталі довжиною більше ніж хід малої поздовжньої на ньому проблематично.

 

Писал ранее на 1Д601 мог точить сталь (0,15 на сторону, кажись) точил втулку продольной подачи , та что под лимбом НГФ Ш3, кроме этого - инструментальная сталь СССР (уменьшал размер глухого конуса морзе №2 тот что с завода 125 мм.) И самое главное: на нем растачивал его родные прямые кулачки 80-го патрона.

Можно сверлить примерно до 10 мм отверстие, далее не хватка мощности мотора

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ну так 0,15 мм это не сьем. Сколько проходов придется сделать чтоб снять допустим 5мм на диаметр. Без механизированой подачи это замахаться можно :D.  И для такого сьема нужен хорошо заточеный резец, иначе он просто подминать будет а не срезать.

Мене недавно на фрезере BF20 нужно было несколько десятков проходов по 200мм сделать, уже после первых 5-ти снял ручку и начал крутить винт подачи шуруповертом:D.

Чувствую что установка автоподачи не за горами не смотря на стоимость (шд + драйвер + муфта).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Всем здравствуйте,пробежался по теме,и решил написать чуток от себя,потому кск у самого первый такой же был,после востановления и модернизации я его продал,челоыек который его приобрёл остался доволен.Так вот,точил я на нём практически всё,и железо,нерж,цветмет,текстолит,капролон,и даже дерево, и трудносей с обработкой я не испытывал совершенно,на обыкновенной чернухе я за проход снимал в лёхкую по 0.5мм.В плане модернизаци,в работе очень испытывал дефецит того что ход поперечной ограничивался всего 60мм,что меня совершенно не устраивало,потому как при перестановке суппорта и фиксации точность попроту нарушалась,и задумался я сделать полное передвижение всего супорта по всей длинне станины и при этом выдерживать размеры.Сразу скажу о том что,я не рекламирую а хочу показать вам как я этого добился,и поверьте что по моим стопам тоже пошли коллеги форумчане и у них тоже все хортшо получалось.

Кому интересно можете посмотреть по ссылке когда то созданную мной тему и активно посещаемую коллегами.Возможно это кого то вдохновит на такую же переделку.

  http://www.chipmaker.ru/topic/95816/

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

подскажите кто разбирал-собирал переднюю бабку 1д601. как сильно и как вообще зажать гайку, чтобы стянуть подшипники ? как сильно (легко или нет) гайка закручивается ?

пробовал затягивать сколько мог, держа кукой шкив - есть люфт и продольный и поперечный.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Александр Салий

1 час назад, Александр Салий сказал:

подскажите кто разбирал-собирал переднюю бабку 1д601. как сильно и как вообще зажать гайку, чтобы стянуть подшипники ? как сильно (легко или нет) гайка закручивается ?

пробовал затягивать сколько мог, держа кукой шкив - есть люфт и продольный и поперечный.

Держа рукой шкивок, Вы подшипники не стянете. Как вариант: 1) снимаете шкивок, закручиваете планшайбу с патроном (я, зажимал, газовым ключом через прокладку, шпонка шкива была упором), котрите планшайбу; 2) ставите шкивок и зажимаете гайку, с усилием разумным), зажав в патроне вороток, ключ и т.д. (рычаг). Подтянули, проверили.Если надо подтянули еще. Главное сильно не перетянуть. Если перетянете, лёгонько стукнете, через проставку, по патрону, натяг ослабнет.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

затяжки патрона тремя маленькими болтиками хватает удержать патрон от прокручивания ?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 часа назад, Александр Салий сказал:

затяжки патрона тремя маленькими болтиками хватает удержать патрон от прокручивания ?

Три маленьких болтика на планшайбе попадают при закручивании в проточку на шпинделе и не дают раскручиваться патрону при работе и затяжке подшипников. Патрон зажимать надо тоже с усилием.

@Nikita  Можете в приват скинуть номер телефона расскажу в режиме реального времени)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Привожу фото модернизированного мною суппорта, правда для ТНШ-1.

Есть возможность выставлять лимб в 0.

Если кому интересно пишите в личку.

IMG_1793.JPG

IMG_1787.JPG

IMG_1791.JPG

IMG_1792.JPG

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

немного опоздал но....

спасибо всем за советы. сделал по ним приспособу  для стягивания радиально-упорных подшипников бабки. все просто и удобно.

Фото0021.jpg

Фото0020.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Підкажіть, будь ласка, може хто знає.

Намагаюсь витягнути гвинт малої поздовжньої:

1) вибив штифт на рухомій частині лімбу (штифт конічний, у мене з одного боку був запідлице, з іншого в глибині отвору, і бити треба було з тієї сторони, де штифт в глибині)

2) зняв рухому частину лімбу з гвинта

3) викрутив бронзову гайку, яка вкручується в нерухому частину лімба (сколхозив ключ, аналогічний тому, що на ру-Чіпі юзали, з шайби). Гайка ф12, L=6.12, різьба М12х1.

4) вибив штифт із корпусу малої продольної, який тримав у ній нерухому частину лімбу. Власне, є люфт (по окружності) нерухомої частини, тому вирішив подивитись, що з ним. Штифт вибивався зверху вниз, при нормальному положенні деталі.

5) витягнув гвинт разом з нерухомою частиною лімбу, із корпусу малої поздовжньої.

.....

Профіту нема. Гвинт не витягується з нерухомої частини лімбу.

 

Витягую так, щоб різьбова частина зрештою пройшла через корпус лімбу (бо на валу є буртик, який не дасть витягнути в іншу сторону).

Вал і лімб начисто відмиті в бензині, візуально вал нічого не тримає в корпусі лімба, і він ходить вперед-назад на 2-3 мм.

 

На ру-Чіпі я бачив фото валу - там же нема ніби нічого, чим він міг би триматись за лімб (те фото додав для наглядності нижче)..

Но не іде.

 

В принципі, мені не так сильно його і треба витягнути, але:

1) хотів підкласти бронзову шайбочку між корпусом лімба і буртиком на валу

2) хотів зняти розміри з нерухомої частини лімбу, щоб, може, колись зробити "покращену копію"

3) ну, і сам принцип. Нє, а чо воно?

 

Може, хтось знає, що може заважати витягнути вал із корпусу нерухомої частини лімбу?

Нижче фото моєї деталі, а далі - вал з ру-Чіпа.

 

limb_1.jpg

post-125541-032633400_1460828277.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

... візуально вал нічого не тримає в корпусі лімба, і він ходить вперед-назад на 2-3 мм.

Подивіться в глибину різьбового отвору на стан буртика під хорошим освітленням. Дуже схоже на те, що буртик чіпляє за внутрішню різьбу. Може на буртику натерло наклеп, спробуйте не тягнути, а викручувати.

Ще можливо, що протерло канавку в корпусі тими проточками, що зроблені на гвинту біля буртика і ними і зачіпляється.

Якщо, звичайно, всі фіксатори вибили/викрутили.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго вечора!

Та на своєму теж прибирав люфт,на малій ,розбирається там все добре. Сам лімб із ручкою ,так як Ви казали штіфт,знімається легко. Потім гвинт. Якщо потрібно,зараз розберу гляну.

IMG_20211225_203453.jpg

IMG_20211225_203501.jpg

IMG_20211225_203512.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години назад, Grinder написав:

схоже на те, що буртик чіпляє за внутрішню різьбу. Може на буртику натерло наклеп, спробуйте не тягнути, а викручувати

 

Та ніби буртик заходить спокійно в різьбу, а вже потім щось тримає. Я пробував і тягнути, і крутити в різному напрямку, і комбінувати ці підходи. Щось не пішло, хоча візуально буртик виглядав акуратно.

 

, Seeker157 написав:

Та на своєму теж прибирав люфт,на малій ,розбирається там все добре. Сам лімб із ручкою ,так як Ви казали штіфт,знімається легко. Потім гвинт. Якщо потрібно,зараз розберу гляну.

 

Ясно.

Дякую, не потрібно розбирати.

Видно, щось все-таки пошкоджене у мене.

 

Наступного разу ще подивлюсь, зараз зібрав, бо є надія на днях виточити нові штифти, замість тих, що встановлені - бо ті якісь прослаблені (або отвори розбиті.

Штифт, який входить в тіло МП, взагалі майже наскрізь проходить.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 часа назад, knife_life сказал:

Штифт, який входить в тіло МП, взагалі майже наскрізь проходить.

Можливо буде краще ,перед тим як точити новий штіфт,отвори пройти свердлом(на пару десяток більшим)- вирівняти їх по розміру,а потім штіфт.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Є питання,де можна роздобути обратні кулачки на 80 патрон. Так розумію це ще рідний патрон,і можуть бути деякі відмінності із іншими . IMG_20211107_093119.jpgIMG_20211107_093119.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
42 минуты назад, Seeker157 сказал:

Є питання,де можна роздобути обратні кулачки на 80 патрон

если совсем коротко - то нигде. раз в пятилетку проскакивают на барахолках, но т.к. у пскова размеры от патрона к патрону гуляют, мне еще ни одни не подошли. 
проще взять комплектный патрон (псков/китай, для этого малыша не так важно), чем найти кулачки под свой

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Seeker157 сказал:

Є питання,де можна роздобути обратні кулачки на 80 патрон.

 Залишіть точні розміри Вашего прямого кулачка в моїй ПП, як совпадуть, будемо вирішувати подальшу долю кулачків.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
48 минут назад, Виктор Смирнов сказал:

 Залишіть точні розміри Вашего прямого кулачка в моїй ПП, як совпадуть, будемо вирішувати подальшу долю кулачків.

Дякую. Переміряю відпишусь

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

у мене є 80 патрон зі зворотними кулачками. так там спіралі не співпадають. кулачки туго ходять і сателіти погнули до мене. зверніть увагу

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Добрий день всім.


Планую поставити на 1Д601 супорт від 16Т02П (вже є на руках).

Проблема - призма на супорті більша від призми на станку, десь міліметра на 1.5.

Тому планую зробити якусь проставку на супорт, пластину товщиною в ці самі 1.5 мм

 

Питання - з якого матеріалу краще робити проставку, і як краще її кріпити (для рекомендованого матеріалу)?

Навантаження на зсув вздовж осі станка деталь нести не буде - тому що супорт у 1д601 не їздить по станині :-) . 

 

Оскільки на великих станках номенклатура (і ціна) накладок на супорти надзвичайно широкі, то є з чого обирати.

 

У мене є два варіанти зараз:

1) накладка з жовтого металу (умовна латунь, але може і бронза). Бо у мене є достатній запас матеріалу. Кріплення на пару гвинтиків М3 впотай,і, можливо, на двокомпонентний клей (котрий для моторів використовують, забув назву).

2) накладка з текстоліту - теж тому, що він просто є. Кріплення також на пару М3 впотай, і такий же клей.

 

Можливо, взагалі варто вибрати якийсь не такий варіант підгонки супорта до станини?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

IMHO, текстоліт і клей, що теж не треба сильно міцний - при фіксації все рівно розіпре і продавить де треба.

Болтики теж лишнє.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Dmytro55 написав:

IMHO, текстоліт і клей

Дякую.

Також радили текстоліт і клей Крокодил - імовірно, спробую таку комбінацію.

 

Заодно викладу тут деякі міркування щодо самого супорта 16Т02П , в порівнянні з хорошою версією рідного від 1д601. Може, комусь знадобиться, і мені самому на згадку. Якщо буде заважати - можна кудись перенести, але форум і так не сильно живий - не знайшов, куди б перенести. 

 

Спільні риси із 1д601:

= в обох супортах поворот МП відносно поперечки однаковий - кругла платформа на поперечці, з т-пазами і двома болтами, і така ж платформа з двома отворами на МП. Тобто, МП до поперечки притискається двома болтами (не ексцентриками).

= на лімбах по одній ручці, мені особисто не зручно, зроблю другу (в 1д601 зробив)

= все рухається на ластівчиних хвостах, з прижимом планками. Планки підтискаються установочними гвинтиками під шліц.

 

З плюсів:

+ все значно культурніше на вигляд, ніж в 1д601

+ більший хід МП - 65 замість 55 мм, по паспорту (ще не заміряв фактичний)

+ гвинт 8х1 замість 6х1

+ охайніші лімби (але теж без можливості виставити 0)

+ лімби з чіткими позначками, ціна поділки - 0.01 (замість 0.05 на 1д601)

+ гайки з можливістю вибрати люфт (розрізні, по розрізу стягуються двома гвинтиками на МП, і підтискаються одним гвинтиком на поперечці).

+ лінійка, вигравірувана на рухомій частині МП, і штирьок з поміткою - на нерухомій - дозволяють рухати різець на задану довжину. Не знаю, чи сподобається користуватись.

+ (не впевнений) верхня частина МП, з т-пазами, ніби як сталева? Взагалі не впевнений, з чого все зроблено, сталь чи чавун.

+ в лімбах є з торця гвинт, для вибірки люфта

+ лімб фіксується від прокручування на гвинті шпонкою (а не конусним штифтом, як на 1д601)

+ типу тавотниця на змазку місця тертя гвинта (забув, МП чи поперечки)

+ розбирається і збирається радикально простіше, ніж в 1д601 - ніяких конусних штифтів, ніяких спец-ключів

 

 

Мінуси:

- менш глибокий т-паз на МП (жоден болт від 1д601 не влазить)

- гайки прямо заморочені по формі, заміну сам не зроблю (на 1д601 одну вже замінював)

- супорт до станини кріпиться не т-болтом, а шпилькою, на різьбі (4-5 витків м8, здається)

- верхня частина МП, з т-пазами, має дуже тонку верхню частину т-паза, супер-тонку.

- поганий захист від стружки гвинта МП, чисто конструктивно

- в лімбах тертя сталі по сталі - рухома частина об нерухому, гвинт об нерухому. В 1д601 є бронзова втулка, типу підшипник ковзання, в якій крутиться гвинт подачі.

- тертя гвинта об корпус супорта (в 1д601 тертя іде по корпусу лімба, котрий вже вставляється в супорт)

- сам лімб якийсь незручний, має дивний тоненький виступ по окружності. На такому станку доводиться робити тисячі обертів за вечір - рукам буде погано, відчуваю. Але цей виступ пригодився, як стягував рухому частину лімба з гвинта, зйомником.

- на одному з лімбів нема точки змащування (на 1д601 на обох є, тупо дірочка, але працює)

- відсутність точки змащування направляючих поперечки ( у 1д601 є умовний отвір, куди можна залити масло, і воно стече на ластохвіст).

- шпилька кріплення супорта має складну форму - спершу різьба для вкручування в супорт, потім розширення до ф15, зфрезероване з двох боків (як захист від прокручування, проходить в поздовжній паз станини). Відповідно, коли шпилька вкручена, то ф15 впирається у низ супорта. Тому торець ф15 з боку різьби повинен бути перпендикулярним осі шпильки, і також при вкручуванні шпильки до упора - зфрезеровані боки ф15 повинні стати в паралель із поздовжнім пазом станини. Заморочено робити таке в моїх умовах (на цьому ж станку, звичайно). 

 

Загалом, прикольний супорт - а як буде в користуванні - побачим (якщо вдасться довести до кондиції, звичайно).

Ще не перевіряв, чи при переміщенні поперечки - виходить МП в сторону осі станка так, щоб зайти _за_ цю вісь? Щоб розточний різець міг працювати, затиснутий в звичайний різцетримач. 

Бо на 1д601 треба робити приспособу, котра винесе різець в сторону осі обертання деталі.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Запишу хоч для власної пам'яті.
Текстоліт приклеївся добре, клей Crocodile PU 210FC (герметик, точніше).

Штифти не став використовувати.

Фактичний зазор між супортом і призмою станини - 1.14-1.15 мм, накладка трохи товща - буду потім пришабрювати.

 

Щодо стану супорта - неперевершена Кіроваканська якість далась взнаки.

На ру-Чіпі теж скаржились власники - на поперечці гвинт має буртик, котрий є типу підшипником ковзання. Його бічна поверхня (перпендикулярна осі гвинта), власне, притискається до тієї деталі, в котрій проходить частина гвинта без різьби, і за якою далі іде лімб.

І от ця бічна поверхня буртика - не перпендикулярна осі гвинта, і дико підклинює при кожному оберті лімба.

Відповідно, затиснув за ту частину гвинта, що без різьби, і трошки поправив цей торець.

Терти стало радикально менше, але не зовсім перестало. Очевидно, отвір під ту частину гвинта, за яку я затискав - не перепендикулярний трошки тій поверхні, об яку треться буртик.

Ну, колись подумаю, що з цим робити - може, комусь віддати на шліфовку.

Насправді, дуже некомфортно крутиться, якщо потрібно багато торцювати, або щось фрезерувати.

З поздовжньою подачею ніби все ок.

 

Зробив пару пазових болтів (традиційно - із високоміцних болтів з крупними головками), і пробую зробити дюралевий різцетримач. Не для постійного користування, а для проби, щоб потім замовити сталевий (або пару-трійку навіть).

Жаль, що не все просто, і поперечка дуже недалеко виходить за вісь обертання - доведеться розкорячитись якось :-) .

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Намагаюсь витягнути гвинт малої поздовжньої:

Через 3.5 роки, при черговій розборці, маючи запасний гвинт - вирішив прикласти трохи сили.

Одягнув шайбу (щоб не пошкодити ту деталюшку, котра вставляється в корпус МП - деталь 0329 на схемі), в отвір від штифта вставив хвостовик свердла - і двома солідними викрутками підважив. 

Гвинт витягнувся.

Всередині тієї чепуховинки, в якій він крутиться, була стружка, котра вдало заклинювала при спробі вийняти гвинт. Там якраз канавка для виходу різьбового різця, в ній і накопичувалась стружка.

 

Стружка туди потрапляє через відкритий отвір для мастила.

Ту деталюшку я зробив нову (погано, але в розумних межах), і в ній вже отвір для мастила зробив із різьбою, щоб закривати заглушкою.

 

Для історії - рідна деталь 0329 має внутрішню праву різьбу М12х1, в котру вкручується бронзова втулка (підшипник ковзання, дет. 0332 якщо я на схемі правильно прочитав цифру) . В осьовому отворі втулки крутиться вал.

Оскільки ця деталь робилась на дорослому станку, то різьба там різалась різцем, і повторити таку деталь на 1д601 неможливо.

Тому я виточив 2 деталі - циліндричну внутрішню, з наскрізним отвором, в якій мітчиком нарізав 12х1 , і зовнішню, котра повторює форму оригіналу, та вставляється в рідне посадочне місце на МП. Забув, який натяг дав, але 4 тонним пресом внутрішня і зовнішня деталі з'єднались нормально, і намертво.

При цьому зовнішню деталь довелось зробити більшого діаметру, 27 мм замість 18 у оригінальної.

Бо початково я хотів внутрішню та зовнішню стягнути трьома гвинтами м3, тому у зовнішньої потрібна була товста стінка.

Але прес рішає, лол.

Відповідно, штурвал був виготовлений теж новий, з лімбом більшого діаметра.

Але поки його не встановлював, бо сам награвіювати лімб не берусь, а до замовлення ще не дозрів. Тим більше, що деталь робив для проби, з чого було - а була автоматна сталь, яка, ясне діло, зітреться швидше, ніж нормальна. От тоді (як доживу) - перероблю її, з меншим діаметром, і на той діаметр вже замовлю лімб.

 

Також була морока із встановленням деталі в МП - а саме із тим, щоб зробити на ній паз під конусний штифт.

Штифт забивається зверху (вибивається знизу, на те він і конусний).

Штифт (у мене, принаймні) нахилений - отвір для нього у верхній частині МП далі від краю, ніж у нижній. Тобто, згори-вниз нахил є від патрона до ПБ.

Спершу вставив деталь в МП, накреслив на них суміщені лінії, щоб при повторних установках потрапляти в те ж положення.

Перевстановлював разів 20, тому це важливо.

З круглого надфіля сточив половину зубів, щоб не розбивати отвір - і ним поступово вибирав паз. Спершу не виймаючи з МП, потім виймав, підточував, зафарбовував маркером, вставляв і т.д.

 

 

P.S.

По об'єму отриманого задоволення від користування  (в сумі) - 1Д601 є найвдалішою покупкою мого життя. Економія на прозаку і валер'янці колосальна - сядеш, щось накреслиш, потім крутиш собі ручечки, стружка летить, щось там виточується - медитація, та й годі.

А ще ж іноді вдається зробити корисну для господарства річ.

Але, звичайно, це не той станок, котрий я б рекомендував зараз. 

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку