knife_life

Раціональність конструкції "б\в UPS + автомобільний акумулятор"

189 повідомлень у цій темі

Доброго всім дня.

 

Підкажіть, будь ласка, наскільки раціональною буде конструкція "б\в UPS + автомобільний акумулятор" для задачі тимчасового періодичного живлення малопотужних приладів?

Фактично, живити треба ноутбук ват на 40, зарядку мобільного телефону (5В 2А), і невелику світлодіодну лампу, на 1-2 вата. Тобто, нічого такого, чому була б потрібна реальна синусоїда, і нічого потужного.

 

Обдумую ідею взяти б\в UPS десь на 1000 - 1500 ВА, з дохлим акумулятором, і купити новий гелевий автомобільний акумулятор, десь на 60-70 А*год.

Заряджати акумулятор через UPS також, не окремою зарядкою (але можна і окремою, якщо це радикально краще).

Розумію, що зарядка буде довгою в такому випадку.

Якщо для звичайного акумулятора такий режим використання зменшить термін його життя до 1 року - то і не важливо (хто там сильно сподівається дожити до кінця війни, тут би зиму пережити :D ).

 

Робота цієї конструкції передбачається така: зарядив акумулятор через UPS, вимкнув його, і працюєш від розетки. Вимкнули світло - перемкнув ноут на UPS. Увімкнули світло - поставив на зарядку акумулятор, а ноут перемкнув на мережу 220В.

 

 

Можливо, є якийсь більш раціональний спосіб вирішення задачі?

Якщо такий спосіб нормальний - то які підводні камені?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Доброго всім дня.

 

Підкажіть, будь ласка, наскільки раціональною буде конструкція "б\в UPS + автомобільний акумулятор" для задачі тимчасового періодичного живлення малопотужних приладів?

Фактично, живити треба ноутбук ват на 40, зарядку мобільного телефону (5В 2А), і невелику світлодіодну лампу, на 1-2 вата. Тобто, нічого такого, чому була б потрібна реальна синусоїда, і нічого потужного.

 

Обдумую ідею взяти б\в UPS десь на 1000 - 1500 ВА, з дохлим акумулятором, і купити новий гелевий автомобільний акумулятор, десь на 60-70 А*год.

Заряджати акумулятор через UPS також, не окремою зарядкою (але можна і окремою, якщо це радикально краще).

Розумію, що зарядка буде довгою в такому випадку.

Якщо для звичайного акумулятора такий режим використання зменшить термін його життя до 1 року - то і не важливо (хто там сильно сподівається дожити до кінця війни, тут би зиму пережити :D ).

 

Робота цієї конструкції передбачається така: зарядив акумулятор через UPS, вимкнув його, і працюєш від розетки. Вимкнули світло - перемкнув ноут на UPS. Увімкнули світло - поставив на зарядку акумулятор, а ноут перемкнув на мережу 220В.

 

 

Можливо, є якийсь більш раціональний спосіб вирішення задачі?

Якщо такий спосіб нормальний - то які підводні камені?

Якщо треба лише ноут, телефон і лампочка, то може просто взяти зарядне для ноута та телефона автомобільне + звичайне зарядне для аккума (ну або розумне, щоб постійно було ввімкнене і підтримувало акум зарядженим) ? Світло від 12в теж елементарно.

Здається мені що так буде ефективніше, ніж перетворювати 12 в 220, а потім туди підключати блоки живлення які з 220 робитимуть 19в та 5 в.

Змінено користувачем Reiter
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ІМХО, краще справді DC-DC конвертери, простенька зарядка для автоакума та сам акум можна б/в. Лампочки можна навіть не купувати, а обійтись шматками світлодіодних стрічок.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я таку штуку зробив. Працює нормально.

Але ще паралельно підготував що потрібно на 12 вольт.

Безперебійник при акумуляторі 12 видасть десь 180 вольт. Для 220-ти потрібен новий, щоб давав десь 13-14 вольт. При (точно не пам'ятаю) 11,8 вольтах батареї - безперебійник вирубається, щоб захистити батарею і т.п.

Є ще перетворювачі з 12 на 220 - коштують від 1500 грн.

На днях знайомий дав свій безперебійник, щоб йому таке організував - так сильно він "мигає", погано стабілізує.

Але я робив більш на випадок для насосів опалення, там мигання і вольтаж не критичні.

Ноути і т.п. - простіше через автомобільні перехідники ліпити

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Лэд лампы на 12 вольт есть. Для зарядки преобразователь есть. Ноутбук, блок питания выдаёт 12 вольт, следовательно либо как выше сказали DC-DC преобразователь Ну что б тянул ноут. Итого лампочка +зарядное+преобразователь=сильнодешевле чем в 220 потом назад в 12.лампочка 12-48 вольт, так что и преобразователь не нужен. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Моя сітуація з компьютерным упс Mastak.Протягнута низькотокова лінія на компьютер, вайфай, котел та його насос 70ват. Протягнута до люстри лампа 3,5вт. Аккумулятор AGM 95А.

Якщо котел ввімкнутий, то приблизно 20А, розрахунок приблизно 3-4 години. Тільки компютер, 7А десь на 10 годин. Якщо, тільки світло та вайфай, 2А, то на 40 годин. 

Але мікроволновка, холодильник, та чайнік, це вже проблема. Планую аккумулятори 2 шт по 200А, та бж на 2квт.

Змінено користувачем yarunt
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, Войциг написав:

Ноутбук, блок питания выдаёт 12 вольт

Ноут на 19.5 вольт, тому доведеться щось думати. Ну, і зручно, що на 220 можна увімкнути додатковий монітор, наприклад. Хоча, звичайно, це вже про комфорт мова, а мені б, дійсно, спершу основну задачу закрити :-).

 

3 години тому, Bogdan написав:

Я таку штуку зробив. Працює нормально.

 Тобто, просто викинули штатний акумулятор з безперебійника, і підключили автомобільний, так? Без всяких заморочок з яким-небудь step up між акумулятором і UPS ? Я просто автомобільними не користувався ніколи, тому не на 100% впевнений, наскільки вони адекватні тим, що в безперебійниках. Теоретично, там одна й та ж хімія, і однакова напруга, але практично я не знаю :D .

 

5 годин тому, Reiter написав:

може просто взяти зарядне для ноута та телефона автомобільне

Мабуть, в такому випадку треба брати зарядне з регулюванням напруги? Щоб не мати проблем при заміні ноута (у мене робочий, і не перший вже, і не ясно, який можуть видати, у випадку чого).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Мабуть, в такому випадку треба брати зарядне з регулюванням напруги? Щоб не мати проблем при заміні ноута (у мене робочий, і не перший вже, і не ясно, який можуть видати, у випадку чого).

Думаю так. Я сам не пробував такі блоки. Але по першому запиту видало універсальні БП з різними штекерами та регулюванням напруги за ціною в районі 400 грн. 

Але в мене, наприклад, в ноуті БП досить потужний - 200 Вт, але це тому що в мене потужна відеокарта. Для звичайної роботи думаю вистачить і того.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

 

 Тобто, просто викинули штатний акумулятор з безперебійника, і підключили автомобільний, так? Без всяких заморочок з яким-небудь step up між акумулятором і UPS ? Я просто автомобільними не користувався ніколи, тому не на 100% впевнений, наскільки вони адекватні тим, що в безперебійниках. Теоретично, там одна й та ж хімія, і однакова напруга, але практично я не знаю :D .

 

ВСе так. Просто подключить. Одно "но". В мощных UPS стоят два аккумулятор. Включенных последовательно. Т.е. 24 вольта.

Смотрите какой у вас будет UPS.

И второе "но". Штатная зарядка в UPS не сможет зарядить автомобильный аккумулятор. Первая причина, малый ток зарядки. Время зарядки просто доооооолгое. Второе, в ТЕОРИИ может быть так, что ток зарядки привысит возможности зарядного модуля UPS из-за чего тот выйдет со строя от перегрузки. В реале такого не встречал. Сам пользуюсь 250ВА UPS и 400ВА. В 800 ВА (или 750 не помню), стоят 2 аккумулятора послед. Еще старые версии UPS не имели возможности холодного старта. Т.е. стартовать чисто от аккумулятора не умели. Но это старые модели.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Теоретично, там одна й та ж хімія,

І фізика також.

Два свинцевих акуми на 12 вольт, один, можливо, гелізований, другий - великий. І всьо...

Не давати більшої нагрузки і не заряджати безперебійником.

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ну що ж, поки я вибирав, думав і сумнівався - проблема вирішилась сама собою - гелевих акумуляторів у продажу нема, якщо говорити про більш-менш нормальну ємність, типу 65-100 А*год.

От і добре, можна заспокоїтись. :D

Ціни, доречі, виросли десь на 20-40 відсотків, з початку минулого тижня.

Думати далі вже влом, всі ці AGM чи ще щось.

Кидал різних - капєц. Цілком нормально продавати товар, якого в тебе нема, або назвати гелевим AGM, або продавати одну модель під виглядом іншої, де на фото поганої якості - реальна модель, звичайний, а в назві - гелевий.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

У мене валявся упс 2000 року, з дохлим акумом. Вивів два проводи, автоакум працює любісінько, зарадити мобілки, кілька ламп працює. Правда заряджати не пробував, використовую автомобільну зарядку... Єдине- прийшлося варварськи видекти пищалку, достала, капець...

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Можливо ще доведеться робити примусове охолодження,т.я.упс для комп'ютера його не має,а упси які призначені для довготривалої роботи мають у своїй конструкції вентилятор або досить габаритні радіатори.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

щось ви тут сильно вигадуєте складне.. я собі купив два автомобільні акуми, на 74 Аг та на 60 Аг, один такий як в своє авто, інший як батьку. 5200 грн
+ зарядка для акумів - 800 грн
+ інвертор 12-220 на 500 китайських Вт - 1500 грн
+ перехідник клеми-прикурювач - 150 грн
+ зарядка на 2 порта від прикурювача - 400 грн.
Не пригодяться акуми - поставлю потім на машину, або нехай будуть як запасні. 
Перейшов на роботу від ноутбука, батарейка тримає, + акамуляторна "станція" - вистачить на добу-дві попрацювати.  Чого і вам бажаю

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

С мощностью УПС явный перебор. Чем больше мощность, тем больше будет ток х.х. за счёт мощного трансформатора. Это ни к чему. С другой стороны, УПС расчитан КРАТКОВРЕМЕННО (5-10мин) держать нагрузку для завершения работы, а не долговременно. Поэтому там все детали по тепловому расчёту занижены. Например, в 300 Вт-ном УПС стоит 100 Вт-ный трансформатор, который проработает 5-10 минут и не перегреется при этом настолько, чтобы сгореть. Поэтому мой опыт такой: если надо 100 Вт нагрузки, то берём УПС на 300 Вт. Соотношение 1:2.5-1:3. У меня УПС на 300 Вт долговременно тянет циркуляционный насос на 65 Вт. Если хочется дольше, то переключаю его на меньшую скорость и он потребляет 40 Вт. Ещё ниже ставить нельзя - котёл подкипает.

Змінено користувачем 3121
3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Підкажіть, будь ласка, наскільки раціональною буде конструкція "б\в UPS + автомобільний акумулятор" для задачі тимчасового періодичного живлення малопотужних приладів?

Фактично, живити треба ноутбук ват на 40, зарядку мобільного телефону (5В 2А), і невелику світлодіодну лампу, на 1-2 вата. Тобто, нічого такого, чому була б потрібна реальна синусоїда, і нічого потужного.

 

Ноутбук 19т вольт 3А

Мобільний 5В 2А

Лампа СД хай буде на 12 В та 1А.

 

берете 18650 АКБ робите розрахунок 3,2...4.2 скільки треба їх напевно

6*3,2=19,2В

 

Треба BMS плату на 6S

 

Треба понижувач напруги 20/5  на вказаний струм

 

Треба джерело струму для світлодіодів, чи понижувач 20/12В на вказаний струм

 

Треба зарядка 220/(4,2*6) В

 

АПС для цього немає сенсу ставити.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
15 годин тому, 3121 написав:

 в 300 Вт-ном УПС стоит 100 Вт-ный трансформатор

По залізу, але не по обмотках(за власним досвідом), тому з примусовим обдувом залізо там нормально живе і кілька годин. Правда то треба тямити, що робиш, все відповідно протестувати і звісно людям далеким від електроніки, такого не радити)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
17 годин тому, 3121 написав:

. У меня УПС на 300 Вт долговременно тянет циркуляционный насос на 65 Вт. 

Живлення насоса напряму з вихода УПСа чи все таки робили фільтр щоб трохи надати форму синусоїди.Мотор як працює,не перегрівається,не колбасить його?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, куко написав:

Живлення насоса напряму з вихода УПСа чи все таки робили фільтр щоб трохи надати форму синусоїди.Мотор як працює,не перегрівається,не колбасить його?

Вы видели (как говорят в природе) не активный фильтр который делает с аппроксимации  синусоиду ?

Змінено користувачем Viktor_KVS
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, Viktor_KVS написав:

Вы видели (как говорят в природе) не активный фильтр который делает с аппроксимации  синусоиду ?

"Я видел",у одного кулібіна на типу дроссель з відводом і два кондюка МБГЧ 10х400 тому питав воятєля поста.А ви що бачили щоб розвіяти смуту?:DТому і писав " щоб трохи надати форму синусоїди"

Змінено користувачем куко
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 годин тому, softm написав:

Ноутбук 19т вольт 3А

Мобільний 5В 2А

Таке...
Мій нотік "райзер" може радісно з'їсти і 200 ватт (хоча в загальних умоваї жере меньш 35 ватт) :)
Що до "звичайних" "упсів": тре розуміти, що в них термічний баланс розраховується на потужність батареї, яка там встановлена "по заводу".
Тобто "воно" (силова частина) не встигне перегріться.
Тому потрібно зменьшити споживання мінімум втричи (якщо в вас "упс" 500 ватт = 100...150 ватт).
Або доробляти систему охолоджування.
До того додаються певні питання щодо зарядки АКБ (в тіх малечах струм заряду рідко перевищує 1 ампер).
І так далі.
Все це можна використовувати.
Але - тре зважений підхід до справи.
Бо є умовно "промислові" ИБП (щось на кшталт APC Smart-XL з розвинутою системою охолодження, та певним запасом потужності), а є суто побутові.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Одессит Як в країні нема виробника, то АПС може встановлювати любу ціну... Я собі тільки уявляю її зараз за той 2200 нещасний з ізолентою на панелі ))

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Добавлю ще мислю.

Безперебійник на підсаженій батареї буде давати нижчий вольтаж.

І якщо про це мова, то ще згадаю, що багато сучасних котлів від звичайного генератора не будуть працювати - синусоїда поганенька.

Допоможе старий стабілізатор від телика - да вже раритет, але ще десь по горищах валяються.

Плюс ще є автотрансформатор для телека з підстройкою потрібного вольтажа.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Bogdan написав:

Добавлю ще мислю.

І якщо про це мова, то ще згадаю, що багато сучасних котлів від звичайного генератора не будуть працювати - синусоїда поганенька.

Допоможе старий стабілізатор від телика 

Буде працювати.Бо електроніка як правило заживлена ІБЖ а не трансформаторним,там головне двигун подачі.А в цьому випадку вас спасе контур заземлення і правильне підєднання виходу генератора.Перевірено,котли працюють.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Bogdan написав:

Безперебійник на підсаженій батареї буде давати нижчий вольтаж.

Ні, є додаткове реле, котре добавляє ще катушку на трансформаторі, вона додає додатковий вольтаж.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку